כיצד יצביעו החרדים?

שקד מביאה את "פסקת ההתגברות" להצבעה ומעוררת סערה

חה"כ איילת שקד (ימינה) הודיעה כי תביא ביום רביעי להצבעה במליאה את "פסקת ההתגברות". בכחול לבן מאיימים לפרק את הממשלה אם הליכוד יתמוך. ומה יעשו החרדים? (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ איילת שקד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

שוב שבוע של מתיחות בקואליציה: חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) הודיעה כי תביא השבוע, ביום רביעי, להצבעה במליאה את "פסקת ההתגברות". בכחול לבן מאיימים לפרק את הממשלה, באם הליכוד יצביע בעד.

לפי הצעת החוק, הכנסת תוכל לאשר שוב חוק שבג"ץ פסל, ברוב של 61 ח"כים לפחות. כמו כן, ניתן יהיה לפסול חקיקה רק ברוב של שני שלישים מתוך הרכב של 11 שופטים לפחות.

אלא שמדבור בחוק עליו עשויה לקום וליפול הממשלה. בכחול לבן טענו כי הצבעה בעד פסקת ההתגברות מנוגדת להסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הצליח להוציא את אנשי כחול לבן משלוותם לאחר שכתב: "בע"ה אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע. ‏אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו".

בכחול לבן התייחסו לאמירת יו"ר הקואליציה והבהירו: "לא נאפשר חקיקה אנטי דמוקרטית, כך הבטחנו לציבור הישראלי וכך נעשה כדי לשמור על מדינת ישראל". הם הוסיפו: "זה מה שסוכם כשהקמנו את ממשלת האחדות. אנחנו נעמוד בהסכמים, ומצפים גם משותפינו האחרים לעמוד בהם".

עימות זה מצטרף לשורת עימותים בעת האחרונה בין המפלגות. בין היתר כאשר כחול לבן הצביעה בעד חוק בניגוד להסכם הקואליציוני. העימות הגדול בין הצדדים הוא על תקציב המדינה, כאשר רה"מ נתניהו מתעקש על תקציב חד שנתי, ואילו כחול לבן מנופפים בהסכם הקואליציוני בו נכתב כי יועבר תקציב דו שנתי.

ש"ס ויהדות התורה עשויות להציל את המצב במידה ויצביעו נגד פסקת ההתגברות. בכיר חרדי אמר ל'כיכר השבת' כי ההצבעה בעד פסקת ההתגברות משחקת לידיו של נתניהו שרוצה בכל מחיר ללכת לבחירות.

גם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הביע תמיכה בחוק במהלך ריאיון שקיים ב"קול ברמה" לנועם זיגמן. "אסור שפסקת ההתגברות תהפוך למאבק פוליטי", אמר פינדרוס, "אם יש אפשרות ש-61 ח"כים יתמכו בהצבעה, צריך להעביר אותה וכרגע לא ידוע לי על יותר מ-59 ח"כים שתומכים. זה נושא מדי חשוב ויקר מכדי להשתמש בו כניגוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר