פשוטים ליישום: טיפים שיקלו על חייכם כשהילדים בחופש

אחרי הסגר, אתם מרגישים שחופשת הקיץ הנוכחית קטנה עליכם. אבל בואו נודה, לא תמיד היא תהיה קלה ונעימה ותזרום על מי מנוחות. אז הנה, חשבנו על כמה פתרונות פשוטים (אך יעילים!) בשבילכם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כן, ביליתם תקופה ממושכת עם ילדיכם בבית בזמן הסגר ואתם מרגישים שחופשת הקיץ הנוכחית קטנה עליכם. אבל בואו נודה, לא תמיד היא תהיה קלה ונעימה ותזרום על מי מנוחות. הג'נגול האינסופי בין עבודה, אחזקת משק הבית וכל שאר המטלות בחיים שלכם' הוא אתגר מעייף.

אז הנה, חשבנו על כמה פתרונות פשוטים (אך יעילים!) בשבילכם, ההורים, שיעזרו להפחית את הלחץ היומי כאשר מצויים עם הצאצאים בתוך ארבעת קירות סגורים:

1. הכינו מראש קערה גדולה המלאה בנשנושים בריאים

למען בריאותם (ושפיותכם), בחרו כמה חטיפים מזינים - נניח, פופקורן, חטיפי גרנולה ופירות טריים או יבשים - ומקמו את כולם בצלחת אחת גדולה. הניחו אותה על השיש ויידעו את הילדים שאם הם רעבים בין הארוחות, הם חופשיים לקחת מה שהם רוצים ואינם צריכים לבקש "משהו לאכול" מאמא בפעם המי יודע כמה או לחפש עוגיות במזווה.

2. גייסו את הקרובים שלכם לשעת סיפור

להיות רחוקים מבני המשפחה, (כי עם כל הכבוד לשגרה המדומה בה אנו חיים, הקורונה עדיין חיה ובועטת ואתם לא רוצים להסתובב יותר מדי בחוצות העיר) בדיוק בזמנים שהכי זקוקים להם, זה קשה - אבל בבקשה, השתמשו באינטרנט לטובתכם.

רתמו את סבא וסבתא, בני דודים בוגרים ואפילו דודים, לשיחת וידאו שבה יקריאו ספר לילדיכם. עשו זאת פעמיים-שלוש בשבוע, בכל פעם עם אדם אחר ותרוויחו שעתיים-שלוש שבהן תוכלו לחזור לעצמכם.

3. צרו מסלול מכשולים בחצר

מי אמר שאולימפיאדת 2020 התבטלה? על ידי השקעה בכמה צעצועים ומשחקים, ניצול קופסאות גדולות וקצת יצירתיות, הקמת מסלול מכשולים (ועזרה בצליחתו!) הוא טריק הורות אחד שיתן לכם מעט שקט: זה מתיש אותם, מוציא אותם לשמש ומקדם מעט פעילות גופנית בריאה.

בכלל, אם תעשו זאת יחד איתם, גם אתם וגם הם ירוויחו לא מעט. בנוסף, אתם יכולים לשבת על כס השיפוט ולעודד אותם לשפר ביצועים.

4. השתחררו מכללים... אך תנו להם להרוויח את זה

במקום לאכוף את כל החוקים הישנים (כניסה למיטה בשעה שמונה בערב, אין משחקים אחרי ארוחת הערב וו'), שקלו להקל עליהם - בסופו של דבר המצב הזה לא שגרתי לאף אחד. אבל לפני שאתם אומרים "כן" לפעילות של הטף בבית בשעות לא שעות, שאלו אותם מה הם עשו כדי לתרום למשק הבית באותו יום.

אם הם לא הושיטו יד בהדחת הכלים, בסידור הצעצועים או בקיפול הבגדים שלהם, התשובה צריכה להיות "לא" עד שזה אכן יקרה. אתם יכולים אפילו לקחת את זה צעד קדימה ולהגדיר לצורך כך לוח לבן המפרט את מה שצריך להיעשות בכל יום, בכדי לייעל את רשימת המשימות שלכם באמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר