'קשת 12' מציגה:

הסתה בשידור: "החרדים גונבים את כל תקציב המדינה"

שיאים חדשים של הסתה, בורות ושקרים, והפעם בערוץ המוביל במדינה: אלו ההאשמות הבוטות שהטיח אייל ברקוביץ' ביחס לציבור החרדי וחלקו בעוגת תקציב המדינה • צפו (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באב תש"פ | 02.08.20
השקרים של ברקוביץ' (צילום מסך: מתוך התכנית 'אופירה וברקו', קשת 12)

אייל ברקוביץ', פרשן ספורט וותיק שהפך בשנים האחרונות למראיין גם בנושאי אקטואליה, ידוע בלשונו הבוטה, אך נדמה כי מה שהוציא מפיו בתכניתו האחרונה ביחס לציבור החרדי שובר שיאים חדשים של הסתה, בורות ושקרים.

בפאנל, בהשתתפות המגישה שלצידו אופירה אסייג, הכתבת הפרלמנטרית של 'חדשות 12' דפנה ליאל ויועצו של יו"ר ש"ס ברק סרי, פתח ברקוביץ' במתקפה גסה, בוטה ושקרית.

"איפה כל הכסף שהציבור החרדי קיבל כל השנים", שאג תחילה. גם כשברק סרי ניסה להגן, ולומר "איזה כסף? אנשים שם רעבים ללחם", נותר המראיין הפרובוקטיבי בשלו.

ברקוביץ' המשיך להסית, במשפטים מזעזעים: "אז יכול להיות שהמנהיגים גונבים את הכסף הזה... איפה כל התקציבים, במשך שנים אתם - כן, אתם - גונבים את כל התקציב".

יהודה אייזיקוביץ', חרדי הפועל לאיזון התקשורת ונחרד מהדברים, ששודרו בערוץ 'קשת 12', מיהר להגיש תלונה בפני נציב קבילות הציבור של מועצת הרשות השנייה, דוד רגב.

"אני מזמין את כולם לעשות כמוני", הוא אומר ל'כיכר השבת'. "יידע כל איש ואשת תקשורת בישראל, שהציבור החרדי לא ישמש יותר כשק חבטות! מי שמכפיש ומלכלך, יוגשו נגדו תלונות והעניין יטופל לפי החוק".

גם ארגון 'בצלמו' הגיש תלונה רשמית לנציב הרשות השניה, ונימק: "לא ייתכן ששדרן יבזה ויפגע בכלל הציבור החרדי, ויעליל עלילות. מדובר בהסתה פרועה. אין כל ספק שהוא בחיים לא היה מדבר כך נגד אף קהילה. רק דם החרדים מותר. אנחנו דורשים מיידית להשעות את ברקו לחודש לפחות, התנצלות פומבית וקנס לערוץ 12". לפי 'בצלמו', רבים נוספים הגישו תלונות שכאלו, והנציב פתח בבדיקה.

ברק סרי, יועצו הבכיר של השר דרעי, שההסתה המדוברת נעשתה מולו, עדיין מזועזע. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא אומר: "אני רואה את הציבור החרדי מקרוב בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, מאז החלה מגפת הקורונה. אני לא חרדי, וככזה אני יכול להעיד שהציבור החרדי הוא המגזר שסובל יותר מכל המגזרים במדינת ישראל מאז פרוץ המגפה".

סרי. התעמת עם ברקוביץ'

"הציבור החרדי מושמץ קשות על לא עוול בכפו", מדגיש היועץ, "סובל מסגרים קשים ומדכאים בשכונות וביישובים שבהם הוא מתגורר, משפחות חיות בצפיפות גדולה ואינן יכולות לקיים תנאי בידוד, תוך מצוקה כלכלית קשה ומפעלי חסד גדולים קרסו כי הופסקו התרומות - מה שהחמיר את המצוקה במשפחות רבות במגזר החרדי".

ברק סרי מוסיף: "אני שומע וקורא עדויות רבות על אלימות שוטרים בהפגנות, שומע על חרדים - בעיקר בערים מעורבות - שמספרים שצועקים עליהם ובורחים מהם כשהם נכנסים לחנויות ומרכזי קניות, ועל רקע כל המצוקה הקשה הזאת, ההתקפות הקשות נגד החרדים רק גוברות והופכות לקיצוניות יותר".

"לכן, בכל מקום שאני נמצא, בתקשורת ובמקומות נוספים, אני מתאר את המצוקה שהציבור החרדי חווה בחודשים האחרונים, בתקווה שאנשים יבינו זאת. אמשיך בכך, כי זהו עוול כפול שרבים בציבור החרדי עוברים כל יום, שעה שעה", מסיים יועץ התקשורת הבכיר בכאב.

יצוין, כי במענה לפניית 'כיכר השבת', הדגיש ברקוביץ' כי אינו חוזר בו מהדברים הקשים, ואמר: "אני עומד מאחורי דברי. המנהיגים החרדים לוקחים את כל התקציב, במקום לטפל באנשים ובקיום שלהם, וככה האנשים הפשוטים מוזנחים".

מהפקת התכנית, המשודרת ב'קשת 12' נמסר בתגובה: "לא היתה כוונה להכליל או לפגוע בציבור החרדי. אנו מצרים, אם מישהו נפגע מהדברים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר