עימות בממשלה

נתניהו נגד ההפגנות: ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה

ראש הממשלה תקף את ההפגנות נגדו וטען כי מדובר "בניסיון לרמוס את הדמוקרטיה". השר בני גנץ השיב: "עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לשכת רה"מ)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, את ההפגנות נגדו בסמוך למעון ראש הממשלה ובגשרים ברחבי הארץ.

לדבריו: "אני מגנה אלימות כלשהיא. אין לה שום מקום, משום צד, ויש לנו אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות או כל איום באלימות. מצד כלשהוא, כלפי כל אדם.

"אבל כאן בשם הדמוקרטיה אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. קודם כל, אף אחד לא מגביל את ההפגנות. להיפך, הולכים לקראתם. זה מדגרות של קורונה, יש כללים שלא נאכפים, אף אחד לא מגביל את זה ואף אחד גם לא ניסה להגביל את זה".

"אני אומר", הוסיף רה"מ: "הפוך: מתדלקים את ההפגנות האלה, במיוחד בהתגייסות תקשורתית שאני לא זוכר כמוה. מעודדים אותן. מאפשרים לשתק שכונות, מאפשרים לחסום כבישים, בניגוד מוחלט לכל מה שהיה מקובל בעבר".

נתניהו התייחס לסיקור התקשורתי להפגנות ואמר: "אני מוקיע את החד צדדיות של רוב אמצעי התקשורת. הם לא מדווחים על ההפגנות, הם משתתפים בהן. הם מתדלקים. זה לא רק תקשורת מגוייסת, זה תקשורת מגייסת. הם מתדלקים הפגנות שהן הפגנות אלימות שאף אחד לא אומר עליהם כלום.

"לא שמעתי גינוי אחד בתקשורת לאלימות קשה שהופנתה כלפי שוטר בהפגנות השמאל בירושלים. הוא סיפר שהוא עבר לינץ׳ על ידי המפגינים. הוא נזקק לניתוח. לא רק שהתקשורת לא גינתה זאת, היא אומרת שהשוטר אשם! ואם לא השוטר אשם, אז אולי אני אשם - כי אני כביכול שולח את השוטרים - מה שלא היה ולא נברא".

לדבריו: "כשמפגינים מגיעים עם לפידים ומאיימים לזרוק בקבוקי תבערה על מעון ראש הממשלה - גם כאן עבדכם אשם. הם אומרים: 'אם הוא לא היה בבלפור לא היינו צריכים להפגין'. וכשיש הסתה פרועה, חסרת מעצורים, כולל קריאות יומיומיות לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו - התקשורת מתעלמת, מטייחת, והפוליטיקאים שותקים".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "כממשלה אנו מחויבים להיות קשובים לאנשים. כשלטון מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים שלצערי גם אתמול הותקפו במספר מוקדים. זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה.

"שוחחתי על הנושא בשבוע שעבר עם השר אוחנה. אני שב וקורא לכולם להימנע מאלימות, ולמשטרת ישראל לפעול במינימום הכוח הנדרש ולשמור על החוק ועל שלום המפגינים".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה: "ביבי אף אחד לא הולך לקראתם ואף אחד גם לא שואל אותך. הפגנה היא זכות יסוד של אזרחים בדמוקרטיה. נכשלת בניהול המשבר. נכשלת בטיפול באבטלה ובעצמאים כי התעסקת בהטבות המס שלך ובתיקים הפליליים שלך.

"התנתקת מהציבור ואיבדת את אמונו. הדרך היחידה שלך לגרום להפגנות האלה להיפסק היא להתפטר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר