"חופש הביטוי הוגבל"

הונפק 'צו למניעת הטרדה' נגד יאיר נתניהו

קריאתו של נתניהו ג'וניור להפגין מול ביתם של פעילי השמאל ממחאת 'הדגלים השחורים' - שחלקם נצפו מסיתים נגדו ונגד אביו, ראש הממשלה - הובילה להוצאת צו מפתיע נגדו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום הוציא היום (ראשון) צו למניעת הטרדה מאיימת נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בעקבות קריאתו להפגין מול ביתם של פעילי השמאל ממחאת 'הדגלים השחורים'.

"יש על חופש הביטוי הגבלות על פי דין", הסבירה השופטת דורית פיינשטיין, "זאת שעה שהשימוש בביטוי פוגע בזולת או מכפיש אותו, לא ניתן להיתלות בטענות לשימוש בזכות זו, תוך כדי הטרדה מאיימת".

לדבריה, "ספק בעיני אם ניתן לטעון שהפגנה מול ביתם של מפגינים, דינה כדין הפגנה מול ביתם של אנשי ציבור, וספק אם המעורבות של המבקשים בהפגנות מול בית ראש הממשלה הופכת אותם, לעת עתה, לאנשי ציבור".

"ההחלטה באה", הרחיב בית המשפט, "נוכח העובדה שהמשיב לא סיפק הסברים בדיון לכוונתו בציוץ, לא גער בעוקבים שקראו לאלימות ולא הסיר את הציוץ על אף השיח האלים שהוא עורר. הרי שקיים חשש כי המשיב יחזור ויטריד את המבקשים ויפגע הן בפרטיותם, והן בשלוות רוחם".

"על כן אני קובעת כי ניתן צו למניעת הטרדה מאיימת האוסר על המשיב לפרסם כל דבר שיש בו כדי להטריד את המבקשים הטרדה מאיימת לרבות פרטים אישיים שלהם, אף אם ניתן להשיג אותם במאמץ סביר".

אחד מה'מוטרדים', מאיים בעבר על נתניהו (מתוך טוויטר)

כזכור, נתניהו ג'וניור פרסם את פרטי מייסדי עמותת 'חוזה חדש' העומדת מאחורי הפגנות 'קריים מיניסטר' נגד אביו, וכתב: "מזמין את כולם לבוא להפגין ,יום ולילה (בג"ץ אומר שמותר) מתחת לבתים של האנשים האלה, שמארגנים לנו במדינה את כל האנרכיה בשבועות האחרונים".

כידוע, כפי שדווח בעבר ב'כיכר השבת', אחד מהמתלוננים, חיים שדמי, נחקר בעבר בעקבות איומים על ראש הממשלה ומשפחתו, כאשר בין היתר רמז בבירור כי לא כדאי ליאיר נתניהו להסתובב בלי מאבטחים.

היום, אחרי הוצאת הצו נגדו, כתב יאיר: "בקיצור: השופטת אומרת שמותר להפגין רק נגד ראש הממשלה ואנשי ציבור. היא התעלמה מהקריאות לרצח כלפי, זה לא מעניין אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר