מחאה לצוקרברג

הרב הציג "חיסון לקורונה" ונחסם מפייסבוק

שליח חב"ד שהעביר שיעור תורני תחת הכותרת "החיסון האמיתי לקורונה", בו דיבר על הצורך לאהוב אהבת חינם, הופתע לגלות כי צונזר ושיגר מכתב למארק צוקרברג (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של Rabbi Uriel Vigler)

הרב אוריאל ויגלר, שליח חב"ד במנהטן, החל להעביר את שיעורי התורה שלו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, בשל העובדה שמגבלות הקורונה מונעות ממנו למסור את השיעורים הרגילים.

שיעור שמסר על פרשת השבוע צונזר על ידי הרשת החברתית, וזאת בשל הכותרת שהעניק לשיעור: "החיסון האמיתי לקורונה".

למרות שתוכן השיעור עסק בצורך להרבות באהבת חינם, השיעור צונזר על ידי פייסבוק. בתגובה, שיגר הרב מכתב מחאה למייסד הרשת, מארק צוקרברג.

בין היתר כתב הרב, "אני לקוח של החברה שלך כבר כמה שנים, ואני עושה בו שימוש כדי להפיץ רעיונות מהתורה, קיום מצוות, ואת המסר האוניברסלי הגלום בתורת ומורשת ישראל להמונים, יהודים ושאינם יהודים כאחד. זו בדיוק הסיבה שהייתי בהלם, כאשר גיליתי שהחלטת לחסום אותי!".

בהמשך המכתב הוא כותב כי בעקבות מגיפת הקורונה, נאלץ להפוך להיות "רב במתכונת וירטואלית", ומאשים את צוקרברג: "בגלל אלגוריתם, מנעת מקהל היעד שלי לצפות בשיעור על פרשת השבוע שהכנתי בעמל רב".

זה השיעור שפייסבוק צנזרו (מתוך ערוץ היוטיוב של Rabbi Uriel Vigler)

"כרב קהילה גדולה ומגוונת במנהטן בניו יורק, ומורך דרך רוחני של אלפים הבאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, הם יודעים שרקע פוליטי, מגדרי, כלכלי או אתני, לא מהווה אצלי שיקול.. באדיקות רבה אני שומר על גבולות השיח, גם בזמנים טעונים, כי המשימה שלי היא להפיץ אור, יהדות במאור פנים, תורה ומצוות וחסידות. אני לא מסוגל להבין, מדוע החלטת לסמן את החשבון שלי כבעייתי?".

הוא הסביר כי בתוכן השיעור, קרא להרבות באהבת חינם. "פשוט לאהוב, להכיל, לוותר, לחבק, לקבל. זהו המרשם הבדוק, החיסון המתבקש שיוביל אותי לריפוי אנושי כללי, ולביאתה של הגאולה האמיתית והשלימה. זה יסיים גם את כל שאר המחלות, הסיבוכים, הבעיות, זו תרפא את האנושות כולה ואת העולם כולו, כולל המגיפה האחרונה שהשביתה את העולם, הקורונה הארורה".

"אהבת חינם כתרופה לשנאת חינם, הוא חיסון גאוני כל כך אבל גם פשוט כל כך, שטמון בעצות הזהב בתורה הקדושה ובמסורת ישראל. זה מה שביקשתי להעביר להמונים. שגם התרופה לנגיף, תרופה עליה מתייגעים המומחים הגדולים, חברות התרופות, מדינות ומעצמות, נמצאת מתחת לפנס. אהבה".

בנימה אישית למייסד פייסבוק כתב שליח חב"ד, "מארק, יכול להיות שאנו חלוקים בהרבה דברים, יודע מה? אולי אפילו ב99% של הדברים, אבל זה לא פוגם כהוא זה באהבת החינם שיש לי אליך, אדם לאדם, יהודי ליהודי. אני אוהב אותך כמו אח, בלב ונפש, ללא סייגים ותנאים".

"אם ייצא לך לבקר בבית הכנסת בשבת הקרובה, תאזין לפרשת השבוע – פרשת ואתחנן. זוהי עדות ממקור ראשון, על "עשרת הדברות" שנתנו באותו מעמד נשגב. גם אם לא ייצא לך לבקר מסיבה כזו או אחרת, אשמח לשוחח אתך על תכני הפרשה כאן! בפייסבוק! בפלטפורמה החברתית הנהדרת, ששינתה את פני העולם בעשורים האחרונים".

לסיום, הזמין הרב אוריאל ויגלר את צוקרברג להגיע לבית חב"ד בשבת, ואף הבטיח לו לתת לו עליה לתורה, בקריאה של עשרת הדיברות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר