איילת שקד ל'כיכר':

"שהחרדים יפסיקו להיות ילדי הכאפות של כחול לבן"

החלטת ש"ס ויהדות התורה לא להיגרר אחרי הספין השקוף של ימינה, תוך התכחשות לעמדותיהן התומכות ב'פסקת ההתגברות', מכעיסה מאוד את מציעת החוק, איילת שקד (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באב תש"פ | 02.08.20
שקד, עם יו"ר ש"ס. ארכיון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

הסערה בקואליציה סביב 'פסקת ההתגברות' שתעלה להצבעה על ידי ח"כ איילת שקד (ימינה), לא יורדת מסדר היום. בשיחה עם 'כיכר השבת' מבהירה שקד, כי היא לא מתרגשת מהודעת ראשי המפלגות החרדיות לפיה יצביעו נגד הצעתה, וכי היא דורשת שלא יפרו את הבטחתם לבוחר אלא יצטרפו אליה - לפחות בקריאה טרומית.

כזכור, הצעת החוק שתביא שקד למליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, באה בניסיון לערער שוב את שלמות הקואליציה, אחרי ההצלחה המסוימת בהצבעה על הצעת החוק להקמת ועדת חקירה בדיקת ניגודי עניינים של שופטים.

ב'כחול לבן' כבר הודיעו, כצפוי, כי יתנגדו לחוק פסקת ההתגברות, שנועד לעקוף פסילת חוקים על ידי שופטי בית המשפט העליון, ואף מאיימים בפירוק הממשלה אם הצעת החוק תעבור.

בעוד בליכוד שוקלים לתמוך בהצעה, מפלגות ש"ס ויהדות התורה מיהרו כזכור להבהיר, מוקדם יותר היום, כי הן לא יצטרפו להצביע בעד החוק.

כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', תוקפת איילת שקד: "החרדים הם אלו שאמרו בשבוע שעבר שיעלו את פסקת ההתגברות, אבל לאחר שיחה עם ניסנקורן הם חזרו בהם. יש משמעות ואמירה גם בכך שחוק עובר בקריאה טרומית. הם מדברים על כך שנים רבות, הם לא יכולים רק להתבכיין כל היום; כשמגיעים לרגע האמת, הם צריכים לעשות ולפעול".

"ח"כי כחול לבן הרי הצביעו לפני שבוע בעד חוק שהיה בניגוד לעמדת החרדים והקואליציה, החוק עבר ולמרות זאת הקואליציה לא נפלה", מוסיפה שקד, ועוקצת: "החרדים לא צריכים להיות ילדי הכאפות של כחול לבן".

אישור החוק הפוגעני של כחול לבן (צילום: ערוץ כנסת)

"להעביר את פסקת ההתגברות זה לא מהלך של שבוע או שבועיים, אלא מהלך ארוך שדורש הידברות עם הרבה מאוד קבוצות ומפלגות. צריכים להתחיל את המהלך. ואם זה חשוב לחרדים, הם יכולים להגיד לכחול לבן 'אתם העברתם בקריאה טרומית את החוק נגדנו, החוק הזה חשוב לנו ובואו נעביר את זה רק בקריאה טרומית'", מציעה שקד. "אפשר לעשות את זה בהסכמה. הם לא צריכים להרכין את הראש בפני כחול לבן, אחרי שהם הלכו בניגוד לדעתם".

מה את היית עושה במקומם? הם הרי חרדים לשלומה של הקואליציה

"אני לא מעמידה את עצמי במקום החרדים. את הקואליציה הזו הם הקימו. הם פעלו להקמתה, וצר לי שהם פירקו את הגוש. אם הדבר הזה חשוב להם, ואני יודעת שגפני רצה להעלות את זה, הם יכולים להגיע עם כחול לבן להסכמות. עצם העברתו בקריאה טרומית, זאת אמירה חשובה".

בסיום דבריה עם 'כיכר השבת' מבהיר איילת שקד כי היא "לא מרימה ידיים באשר לחרדים. יש לנו עוד שלושה ימים, וזה נצח".

"גם אם חוק פסקת ההתגברות לא יעבור השבוע", היא מבטיחה, "והחרדים יביאו אותו להצבעה בעוד מספר חודשים, אנחנו נצביע בעדו".

בתגובה לדברים, מסר סגן השר אורי מקלב ל'כיכר השבת': "פסקת ההתגברות הייתה דרישה של יהדות התורה ערב הקמת הממשלה, אנחנו לא צריכים את איילת שקד בשביל להעביר את פסיקת ההתגברות. אם הקואליציה תחליט שהיא תומכת, אנחנו אף מוכנים לסייע לליכוד לנסח את ההצעה שנמצאת אצלנו. יש לנו בקואליציה הצעות חוק טובות יותר מזו של שקד".

"כך או כך", מדגיש מקלב, "לא תהיה לזה היתכנות ואנחנו לא צריכים את האופוזיציה בשביל זה. ההצבעות האחרונות הוכיחו שגם אם הליכוד מסכים על זה, הוא לא יביא את האנשים שלו להצבעה. איזהו נדוניה מביאה איילת שקד, שהיא דורשת מאיתנו לתמוך בהצעה שלה? אין לזה רוב והיתכנות לעבור, ומלבד חוסר המשילות של הקואליציה אין בכך דבר".

ולכן, מבהיר סגן השר החרדי נחרצות: "אנחנו צריכים לחזק את הקואליציה כיום, אז אנחנו לא נתמוך בהצעה שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר