ויראלי ברשת

פרסם פוסט אחרי מותו: "תפסיקו לעשן! זה רעל"

שאול זכאי, אח מומחה מהמרכז הרפואי איכילוב, כתב צוואה נגד עישון עם בקשה לפרסם אותה אחרי מותו: "אני משאיר 4 ילדים שלא זכיתי להכניס לחופה רק בגלל שהייתי מעשן" (ארץ)

שאול זכאי ז"ל. נגד עישון (צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק של איכילוב)

שאול זכאי, אח מומחה לגבסים ויו"ר ועד האחיות במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, נפטר בערב השבת האחרונה. היום (שני) מפרסמים בעמוד הפייסבוק של בית החולים פוסט שכתב לפני מספר חודשים.

"אם אתם קוראים אותי עכשיו אז ככל הנראה הפור נפל ואני כבר לא בין החיים. ביקשתי לפרסם את הפוסט הזה רק אחרי מותי כי אמא בת 85 לא ידעה כלום".

הוא סיפר בפוסט, שהפך במהירות לויראלי ברשת, "חליתי בסרטן הריאה. שלב 4. קיבלתי את כל הטיפולים המתקדמים ביותר אבל לצערי, כמי שחי את המערכת, מיד כשבישרו לי את האבחנה, הבנתי באותו רגע שאני מתחיל לספור את ימיי לאחור. לא חייתי באשליות אבל כמה רציתי עוד לחיות".

"עישנתי שתי קופסאות סיגריות ביום מאז שאני בן 12. ילד כורדי שיוצא להביא פרנסה הביתה מגיל צעיר יחד עם הסיגריה. עם השנים, כבר ידעתי שהסיגריות האלו בסוף יהרגו אותי אבל לא יכולתי להפסיק ותאמינו לי שניסיתי".

"זו צוואתי וביקשתי מכל מי שקורא אותי: תפסיקו לעשן! זה רעל. אל תכניסו את זה לגוף שלכם. אני משאיר 4 ילדים יקרים שלא זכיתי להכניס לחופה ולראות מהם נכדים רק בגלל שהייתי מעשן. זה לא מגניב, זה מסריח, הורס את השיניים ובסוף דופק את הריאות. חבל".

"אין לי זה לא יקרה. גם אני הדחקתי וחייתי בפנטזיות".

שאול זכאי הוסיף, "המדינה צריכה לקבוע כמה שיותר הגבלות על מכירת סיגריות אם זה מוכח ככלי שמונע מאנשים לעשן. אף אחד לא רוצה למות בגיל 62. היום זה אמצע החיים. יכולתי להספיק עוד כל כך הרבה...".

בהמשך הפוסט, נפרד מצוות האחים והאחיות של בית החולים, מאשתו ומילדיו כשהוא מסיים עם הוראה מפורשת לצאצאיו: "אל תעשנו לעולם!!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר