ברקע משבר הקורונה

הרב לתלמידיו: "לא יכול בלי גיטרה ונרגילה? תחפש ישיבה"

אביזרי הפנאי, שהותרו באופן חריג במהלך הלימוד ב'קפסולות' בשיאו של גל הקורונה הראשון, נאסרים כעת באופן מוחלט על ידי ר"י 'עטרת שלמה', תוך אזהרה ברורה למי שכן יעזו להשתמש בהם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האזינו לאזהרתו של הרב לתלמידיו (אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה. באדיבות המצלם)

ראש ישיבת עטרת שלמה הגאון רבי שלום בער סורוצקין נשא דברים בפני תלמידיו, לרגל פתיחת 'בין הזמנים' בצל ההתמודדות המורכבת של עולם התורה עם הנגיף, והבהיר כי לא יאפשר ב'זמן אלול' הקרוב פלאפונים, גיטרות ונרגילות.

ברקע האזהרה: העובדה כי האחזקה והשימוש באביזרי הפנאי הללו הותרו באופן חלקי במהלך 'זמן קיץ' האחרון, בשל מצב החירום ששרר לאחר גל הקורונה הראשון.

בשיחתו, בישר תחילה הרב סורוצקין לתלמידים כי מי מהם שייבחן על מסכת בבא בתרא עשוי לקבל מלגה כספית על סך אלף שקלים: "בעזרת השם נעשה מבחן על כל בבא בתרא לכל בני הישיבה, ותינתן מלגה של עד אלף שקל למבחן".

"הישיבה אמורה להתחיל בכ"ט אב, ביום רביעי בצהריים", הודיע עוד ראש ישיבת עטרת שלמה, "ולא תהיה כניסה לישיבה אחרי תחילת הזמן - לא משנה מי ומה".

התלמידים בחתונת בתו של רבם, מעבר ל'קפסולה' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"מתחילים את ה'זמן' בראש חודש אלול, ונגמרו כל הקפסולות.. השינויים הקטנים - הפלאפונים, הגיטרות והנרגילות - 'בל ייראה ובל יימצא'; הישיבה נכנסת לסדר רגיל, ומי שלא יכול להתמודד בלי זה, יש לו זמן לחפש ישיבה חדשה".

בדבריו אמר עוד הגרש"ב: "אנחנו חוזרים לישיבה בטהרתה. יש עדיין כמה שבועות, ומי שצריך עזרה לחפש מקום אחר, אנחנו מוכנים לעזור לו".

באשר לתוכנית הלימודית ל'זמן אלול', גילה הרב סורוצקין כי "בימים הראשונים, רביעי עד שבת, נשלים 15 דפים, כדי שביום ראשון נתחיל מסכת כתובות בעיון", וסיים במילות עידוד: "ראינו קיתון של חיבה מהקב"ה. מגיע לכם כל מה שבעולם על איך שעמלתם, יגעתם, החזקתם והעמדתם את עולם התורה".

האזינו להקלטה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר