עתירה לבג"ץ

הבעל הפלסטיני דורש: להרוס את בית המחבל היהודי

בעלה של עאישה ראבי, שנהרגה מפגיעת אבן ברכבה והוכרה כנפגעת פעולות איבה עותר לבג"ץ בדרישה להרוס את בית מיידה האבן: "דין מחבל יהודי כדין מחבל ערבי" נימק (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עאישה ראבי (צילום: מתוך פייסבוק)

שנתיים אחרי מותה של עאישה ראבי מפגיעת אבן, וחצי שנה לאחר שהכירו בה כנפגעת פעולות איבה, דורש בעלה הפלסטיני להרוס את בית החשוד ביידוי האבן.

בחדשות 12 דווח כי בעתירה שהוגשה לבג"ץ נכתב כי "מדובר בפיגוע מתועב שבוצע על ידי יהודי - יש להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים".

"סיפור המקרה שבפנינו הינו מזעזע במיוחד. מדובר על מעשה שיש בו בכדי להרתיע את הרבים מפני הישנות מעשים דומים לזה שבו המנוחה שילמה בחייה".

עו"ד מוחמד רחאל, המייצג את הבעל, אמר לחדשות 12: "אין הבדל בין מחבל יהודי למחבל ערבי. פנינו מספר פעמים לשר הביטחון שיפעיל את סמכותו להרוס את הבית ולא נענינו - לכן החלטנו לפנות לבג"ץ".

הוא הוסיף כי "מספיק שיבוא עוד אדם ששונא ערבים, יזרוק אבן – ויהרוג. חייבים ליצור הרתעה, לעאישה לא היה שום קשר לסכסוך הישראלי-פלסטיני והיא עדיין נהרגה".

לפי כתב האישום נגד החשוד ביידוי האבן, "הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי, וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

"הסלע פגע בחלקה העליון הימני של שמשת הרכב הקדמית, ניפץ אותה, חדר אותה, ופגע בעוצמה אדירה ישירות בראשה של עאישה, הכל לעיני בני משפחתה. כתוצאה מכך נגרמה לעאישה פגיעת ראש קשה וקטלנית".

יצוין כי הבחור טען בחקירתו כי לא הוא ביצע את המעשה. החוקרים הציגו בפניו את הראיה שהשיגו: דגימת DNA שלו על האבן שיידו על הרכב בו נסעה הפלסטינית. הוא הסביר זאת בצורה מקורית.

"אני הולך בעצה של הרבי נחמן מברסלב כל יום ללכת בשדות ולהתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן אז יוצא לי לירוק הרבה, יכול להיות שירקתי ושפגעתי איזה פעם אחת באבן או שבשנה וחצי האחרונות, בהן יצא לי הרבה לטייל וגם לעבוד בשדות – אולי נחתכתי וירד לי קצת דם. אולי באיזה קומזיץ שעשינו נחתכתי כשאספנו קרשים או משהו ואז, אני לא יודע, אולי איזה מטורף לקח אבן והרג ערבייה".

הנאשם הוסיף בחקירתו, "זה מרחב המחיה שלי, אני חי שם כבר שנה וחצי ויוצא לי להסתובב שם הרבה ואני מאמין שאתם המשטרה, זה העבודה שלכם והתפקיד שלכם למצוא את האמת ולגלות מי האשם האמיתי ולגלות שאני חף מפשע ולא קשור לסיפור הזה בכלל".

הוא הוסיף, "אתה יכול לשאול את מי שאתה רוצה, אני בחרתי בחיים של תורה, אני לומד הרבה ורוצה לגדול ולהיות רב, אני לא בנאדם שמתעסק בשטויות האלה ולא חסר לי דבר בחיים".

"את ליל שבת שלי אני מנצל ללמוד תורה ולא הולך לעשות שטויות שזה גם לחלל שבת ולזרוק אבן וגם "לא תרצח", שזה האיסור הכי חמור בתורה אולי. אצלי הפיאות והכיפה זה לא קישוט אלא דרך חיים", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר