צפו בנאום

אייכלר זועם: 'איווט האיום מתיר דם החרדים'

בעקבות ההתבטאות של ליברמן, על הבאת תלמידי הישיבות מחו"ל ל'זמן אלול', חבר הכנסת ישראל אייכלר, עלה היום לנאום במליאה, תקף אותו בחריפות והתעמת עם פורר (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אייכלר במליאה (צילום: ערוץ הכנסת)

בעקבות ההתבטאות של ח"כ אביגדור ליברמן, על הבאת תלמידי הישיבות מחו"ל ל'זמן אלול', חבר הכנסת ישראל אייכלר, עלה היום (שני) לנאום במליאה, תקף אותו בחריפות והתעמת עם חבר הכנסת עודד פורר.

אייכלר פתח ובירך את שר הבריאות יולי אדלשטיין שהתייצב בכלי התקשורת נגד העלילות על הציבור החרדי. "אני רוצה לברך ולחזק את ידיו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, אסיר ציון, המייצג האמיתי של יהדות ברית המועצות".

"אדלשטיין, התייצב כמו אמיל זולא בצרפת במשפט דרייפוס נגד עלילות התקשורת כאילו מכניסים 17 אלף תלמידי ישיבות בלי בידוד וכאילו הציבור החרדי הם מפיצי מחלות".

עוד הוסיף אייכלר, "שר הבריאות סיפר שישב שבועות ארוכים והכינו מתווה מפורט לכל הסטודנטים מנעלה, מסע, הסוכנות, תלמידי ההסדר ותלמידי הישיבות. כולם יהיו בבידוד שבועיים מלאים. כולם ברכו אותו, כך סיפר, שהציל את הציונות ואת התיירות".

"רק כשזה נוגע לחרדים ישנן עלילות. זאת אנטישמיות לשמה", ציטט ח"כ אייכלר מדבריו של אדלשטיין.

ח"כ אייכלר תקף בדברים קשים את יו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן: "מי שמוביל היום את ההסתה האנטישמית הוא איווט האיום שמתיר את דמם של מיליון יהודים חרדים מדי יום" אמר ח"כ אייכלר והוסיף כי "הוא עלול להוביל למצב של שפיכות דמים חס וחלילה. הוא יותר מסוכן ליהודים החרדים מאשר כהנא היה מסוכן לערבים".

"לכן", הוסיף אייכלר ואמר, "אני מבקש להוציא את איווט האנטישמי מחוץ לחוק. הוא סכנה לקיום המדינה ולשלום הציבור. אי אפשר לשתוק ולאפשר זאת. הוא אומנם עושה זאת בציניות אבל אנחנו צריכים לדעת שישראל בסכנה ואנחנו צריכים להציל אותה מהמפלגה הגזענית 'איווט ביתנו'".

בעקבות הדברים פרצה סערה במליאת הכנסת. ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו קם ממקומו תוך כדי צעקות ונאצות נגד הציבור החרדי. ח"כ אייכלר ביקש "להשתיק את האנטישמים שמפריעים לנו אפילו לדבר. אתם כתם שחור על מדינת ישראל. עודד פורר עמד פה והסית נגד בחורי הישיבות.

"במשך שישים וחמש שנה לימדו אותי שמי שמפגין וחוסם כבישים מקבל מכות. עכשיו אנשים יוצאים להפגין ולהסית נגד ראש הממשלה בהסתה לרצח יותר מאשר ההסתה נגד רבין, ולא רק שזה מותר, אלא זו 'קדושת ההפגנה'. אבל כשאני מבקש למחות כאן נגד המפלגה האנטישמית 'איווט ביתנו' לא נותנים לי לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר