בגל הראשון

שבועיים מאסר לחרדי שתקף שוטר שאכף את צו הבריאות בבית הכנסת

אברך חרדי מבית שמש, נעצר בערב פסח האחרון, בעת ששוטרים באו לפזר את השוהים בבית הכנסת. החרדי חשוד בכך שתקף שוטר, והשופטת גזרה עליו שבועיים מאסר (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המעצר של האברך (צילום: החדשות החמות)

אברך חרדי מבית שמש, נעצר בערב פסח האחרון, בעת ששוטרים באו לפזר את השוהים בבית הכנסת על פי צו בריאות. החרדי חשוד בכך שסירב להתפנות, והשופטת גזרה עליו שבועיים מאסר.

האברך נעצר בי"ג ניסן, עשרה ימים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של שיבוש הליכי משפט, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וסירוב להוראת שוטר המורה לפזר התקהלות לפי צו בריאות העם, הוא נחשד ביריקה על שוטרת ואי ציות למשטרה.

עם הגשת כתב האישום, ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בטענה כי הוא מסוכן לציבור

בית משפט השלום קבע כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת המעשים המיוחסים לו, מה שמצדיק את מעצרו, לנוכח התנהלותו בתקופת מצב החירום.

יתירה מזו, כאשר נשאל הנאשם בחקירה במשטרה, אם הוא מבין שמעשיו מהווים עבירה פלילית, השיב: "לא מכיר בחוקים שלכם".

הנאשם ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת שדנה בתיק קבעה בפסיקתה, כי בעניין היריקה על השוטרת - הראיות הן חלשות, לאור טענתו של חנון כי ייתכן שהתעטש ובאופן לא מכוון נפלט מפיו רוק, אך בשל הטענות האחרות, השופטת השאירה אותו במעצר.

השופטת קבעה כי האברך "הפר חוק באופן מודע, מכוון ומתריס", שסיכנה את שלום הציבור. עוד קבעה השופטת כי העובדה שהאברך פעל, "באופן מכוון הנובע מתפיסת עולם ואידיאולוגיה", לא מאפשרת לשחררו למעצר בית.

באמצעות סנגוריו, עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ, ביקש חנון לערער גם לבית המשפט העליון. השופט אלרון הסכים לדון בערעור, ובדיון שנערך ביום חמישי האחרון מסרה נציגת שירות המבחן כי השירות לא יצליח להכין תסקיר בזמן, בשל עומסים ונסיבות הנובעות ממגיפת הקורונה. במצב הדברים הזה, החליט אלרון להפוך את החלטות השלום והמחוזי, ולשחרר את חנון למעצר בית.

בסופו של תהליך, שופטת בית משפט השלום, פסק בגזר הדין: "על יסוד הודאת הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן, אני מרשיעה את הנאשם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט לפי סעיף וניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

אני מקבלת אותו וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים: 46 ימי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו על פי רישומי שב"ס. הנאשם יתייצב לריצוי עונשו בי"ב אב תש"פ (אתמול) בשעה 00:10 בבית המעצר ניצן ברמלה וארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר