בתוך חודש בלבד

הגל השני בעיצומו: כמעט חצי מיליון ישראלים נכנסו לבידוד

415,767 אלף ישראלים חויבו להיכנס לבידוד רק במהלך חודש יולי כתוצאה מחשיפה אפשרית לחולי קורונה, זאת באמצעות הודעות איכוני שב"כ, חקירות אפידמיולוגיות ויוזמה אישית (עדכוני קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בדיקות מעבדה באיכילוב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במהירות ולהפריע למהלך החיים התקין. על פי הנתונים שנחשפו ב-ynet, לראשונה - 415,767 אלף ישראלים חויבו להיכנס לבידוד במהלך חודש יולי בלבד, כתוצאה מחשיפה אפשרית לחולי קורונה, זאת באמצעות הודעות איכוני שב"כ, חקירות אפידמיולוגיות ויוזמה אישית.

באופן מעניין, בניגוד לדימוי העצמי של הישראלי המצוי, הישראלים דווקא נוהגים באחריות ומספר גדול של אנשים נכנסו לבידוד (כמאה אלף) באופן עצמאי מיוזמתם האישית ולא באמצעות איכוני השב"כ או החקירות האפדימיולוגיות.

כ-246 אלף בני אדם הונחו להיכנס לבידוד באמצעות הודעות איכון של השב"כ, לעומת כ-67 אלף בלבד כתוצאה מחקירה אנושית. יצוין, כי במהלך החודש שוחררו קרוב ל-50 אלף בני אדם מבידוד לאחר קבלת ערעורם על ההנחיה הראשונית כי הם חייבים בבידוד.

על פי הדו"ח, למרות במשרד הבריאות שופר בהתחלה השירות במוקד הטלפוני שמטפל בנושא האיכון והבידוד אך בשבוע שעבר שוב דווח על רמת שירות נמוכה - ירידה באחוז המענה לשיחות.

עוד נכתב בדו"ח כי "דווח על מספר מקרים נוספים בהם אוכן טלפון של מזמין הבדיקה במקום הטלפון של החולה. אלו שקיבלו הודעה – שוחררו מהבידוד". וזה לא הכול. עקב תקלה באחד מבתי החולים בהעברת תוצאות הבדיקה, אוכנו מספרי טלפון של שמונה ישראלים שאינם חולים כלל. במקרים אחרים אוכנו מספרי טלפון שגויים שגרמו לדרישה מאנשים בריאים לחלוטין להיכנס לבידוד לשווא.

בשל המספרים הגבוהים של החייבים בבידוד, בכירים במשרד הבריאות כבר הצהירו בעבר כי בכוונתם לקצר את תקופת הבידוד לאלו שנחשפו לחולי קורונה משבועיים ל-12 או לעשרה ימים כהמלצת ארגון הבריאות העולמי, ואולם החלטה סופית בעניין טרם התקבלה. בהקשר זה, בוועדת החוץ והביטחון צפויים בשבוע הבא להאריך את תוקפם של איכוני השב"כ, אך ייתכן ותהיה דרישה לקצר את זמן הבידוד ל-12 יום בלבד כתנאי לאישור המהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר