'כמו ב'דר שטירמר''

קריקטוריסט 'הארץ': החרדים מייבאים לישראל את הקורונה

חברי כנסת הביעו את זעזועם מפרסום של קריקטוריסט עיתון הארץ, בה מוצגת דמותו של החרדי כמי שמייבא לישראל את נגיפי הקורונה. הקריקטוריסט הגיב בציוץ של... איש 'הפלג' (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הקריקטורה (יוצר: עמוס בידרמן)

קריקטורה שפרסם היום (שלישי) הקריקטוריסט של עיתון הארץ, שבאה לבקר את היתר הכניסה לישראל שניתן ל-17 אלף צעירים, מעוררת סערה במערכת הפוליטית.

עמוס בידרמן, קריקטוריסט הבית, הציג דמות של חרדי, שבחזותו החיצונית מזכיר את השר ליצמן, כשהוא יוצא מנמל התעופה בן גוריון אחרי שנחת מניו יורק, כשהמטען שהוא סוחב אחריו מלא בנגיפי קורונה.

בעקבות כך ציטט ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) את הפסוק "בָּרוּךְ הוּא אֱלקינוּ שֶׁבְּרָאָנוּ לִכְבודו וְהִבְדִּילָנוּ מִן הַתּועִים וְנָתַן לָנוּ תּורַת אֱמֶת וְחַיֵּי עולָם נָטַע בְּתוכֵנוּ", והוסיף: "אני מחכה לקבל בשמחה ובהערצה את אחינו בני הגולה, עמלי התורה הקובעים את מקום לימודם כאן בארץ ישראל".

יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ יעקב מרגי (ש”ס) תקף אף הוא: "עמוס בידרמן, תתבייש לך. והעיתון שפרסם - דינו להיכחד".

גם ח”כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) צייץ, תגובה קשה במיוחד: "אפילו ב’דר שטירמר' (ביטאון התעמולה של המשטר הנאצי. י.ג.) לא יכלו לעשות את זה אנטישמי יותר".

מנגד, בידרמן הגיב למבקריו בציוץ מחדש של איש 'הפלג', שכתב לו: "כשיאמרו לך שאתה אנטישמי (ואני לא אומר שאתה לא...), תשאל את אותם צבועים היכן הם היו לפני חודש כשבעיתון יתד נאמן התפרסמה נגדנו קריקטורה אנטישמית דומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר