אאא

מההסתגלות לעבודה מהבית ועד ההתמודדות עם קשיים כלכליים בהווה ודאגה לגבי העתיד - מגיפת הקורונה מאתגרת אותנו בהיבט הכספי. הדבר האחרון שאנחנו צריכים להגזים בו כעת הוא הקניות במכולת או בסופר.

אכן, לא משנה עד כמה רכישת מזון מוכן יכולה להיות מפתה, ארוחות ביתיות תמיד יהיו משתלמות יותר. אתם כבר חוסכים בגדול רק על ידי הנעת עצמכם לבישול בבית, אז תנו לעצמכם טפיחה על השכם.

אבל אם אתם באמת רוצים להפוך את רכישות המצרכים שלכם לשוות, מלאו את הטיפים והטריקים הגאוניים האלה של לורן גרוטמן, מומחית לחיסכון בחברת "פליפ". אנו מבטיחים שתתהו, 'מדוע לא חשבנו על זה יותר מוקדם?' לאחר שתקראו כמה מהם. זכרו, אין זמן טוב יותר מההווה להתחיל ליישם אותם.

ערכו תוכנית ארוחות בכל שבוע

ראשית דבר, עליכם לבוא עם אסטרטגיה לקניה. תכננו את הארוחות שתכינו במהלך השבוע ואז כתבו את רשימת המצרכים הנדרשת להשלמתן בטלפון וארגנו אותם לפי המעברים בצרכניה. כך תוכלו להימנע מרכישות מיותרות, לבזבז פחות אוכל ולהיכנס לחנות ולצאת ממנה מהר יותר.

כמו כן, הכינו כמויות מספקות כדי שיהיו לכם שאריות כבסיס לארוחה נוספת - אם אתם מתכננים נכון, תוכלו למתוח את האוכל ואת החיסכון שלכם למשך ימים ארוכים. "על ידי תכנון קדימה, אתם יכולים לחסוך לעצמכם אלפי שקלים בחודש", אומרת גרוטמן.

בדקו את המזווה שלכם לפני הקניה

יש לכם בבית כבר שלושה בקבוקי קטשופ? קל (ויקר) לשכוח מפריטי מזון ומרכיבים שאולי אתם מאחסנים במעמקי המזווה, המקרר או המקפיא - שתוכלו לבנות ארוחה סביבם.

תכננו את הארוחות בהתאם למבצעים

"טעות גדולה שאנשים עושים היא שהם קונים על טייס אוטומטי", אומרת גרוטמן. רבים מאיתנו לא מסתכלים על עלוני המכירות כדי לדעת על מה נקבל הנחה. "אני אוהבת לתכנן את הארוחות שלי סביב הפריטים שבסייל באותו שבוע. אם סלמון נמכר בזול, אנו אוכלים סלמון. אני מצטיידת בפריטים כשאני יכולה להשיג אותם בפחות ומתכננת מה יש לי במזווה ומה יש בהנחה".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

הזמינו אונליין

התחמקו מהתירוץ של "אני-לא-יכול-להתמודד-עם-התור-הארוך-לקופה-עכשיו שמאלץ אתכם להתפתות לצאת למסעדה ופשוט בצעו את קניותיכם באופן מקוון, כך תחסכו זמן רב (שבו תוכלו לעבוד) ותקבלו את כל מה שאתם צריכים בכדי להכין ארוחות שוות מדי שבוע, עד לפתח דלתכם.

השתמשו במרכיבים בסיסיים

זכרו, אפשר (וזול יותר) לגלות יצירתיות עם מרכיבים בסיסיים ולא להתמקד בפריטים מיוחדים. באופן זה, יהיה לכם הרבה יותר קל להיצמד לתקציב שקבעתם. במקום לקנות מרכיב שתוכלו להשתמש בו רק לארוחה אחת, רכשו חבילה של מרכיבים בסיסיים במחיר סביר וחשבו על כל הדרכים בהן תוכלו להשתמש בהם.

קנו בכמויות גדולות (אבל רק מה שיבוא לידי שימוש)

"אוכל כמו אורז, דגנים ופירות יבשים בכמויות גדולות יכול לחסוך לכם 30-96 אחוזים", אומרת גרוטמן.

הכינו ארוחת בוקר בכמויות גדולות - וקדימה

כדי לשמור על בוקר נטול לחץ, הכינו כמויות של מאפינס ופנקייקים בתחילת שבוע והקפיאו אותם. בבקרים, פשוט הוציאו אותם, חממו במיקרוגל והנה לכם, פת שחרית שמוכנה תוך מספר דקות.