בעקבות 'כיכר'

השב"ס חזר בו: צניעות האסירים - תישמר

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת', על אסירים חרדים החווים "פגיעה בצניעות", ח"כ אוריאל בוסו התגייס לנושא ושירות בתי הסוהר החליט לרענן את נהלי הצניעות באגף התורני (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. כלא מעשיהו (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

בעקבות הפרסום היום (שלישי), ב'כיכר השבת', על האסירים החרדים החווים פגיעה בצניעות שלהם, חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס), התגייס לטפל בנושא והשב"ס החליט לרענן את הנהלים לגבי אסירים באגף התורני.

לטענת האסירים, כפי העולה ממכתב ששלחו באמצעות עו"ד משה פולסקי למפקד כלא איילון, בספירה המתקיימת בשעה 04:30 בבוקר מגיעה למקום קצינה, וכשהיא נכנסת לתאיהם הם מחויבים לצאת ממיטתם ולעמוד, בעודם בלבוש חלקי או בפיג'מה.

אוריאל בוסו (ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת אוריאל בוסו, נחשף למקרה על ידי 'כיכר השבת', והחליט לפעול במיידית למענם של האסירים. הוא פנה אל רב בית הכלא עופר, הרב אזולאי, ושטח בפניו את פרטי התלונה.

הרב הסביר לבוסו כי זה לא היה מכוון, וכי זה קרה בשל כך שהרבה סוהרים נאלצו להיכנס לבידוד ונוצר מחסור בסוהרים זמינים, ולכן נאלצו להשתמש בסוהרת.

הרב אזולאי קישר בין ח"כ בוסו לגנ"מ פרדי בן שטרית, והוא התחייב כי מעתה יחודדו הנהלים וישלחו רק סוהרים. "ככלל", כתב בן שטרית לבוסו, "המדיניות בשב"ס הנה כי סוהרים הנם אלו שיועסקו באגפים התורניים בשב"ס, לעתים בשל אילוצים מבצעיים מסייעות סוהרות במשימות נקודתיות".

"שוחחתי בנושא עם סגן מפקד מחוז מרכז וזה שוחח עם מפקד ביס"ר איילון לחדד הדברים. ככל ונדרש טיפול נוסף אסייע בהתאם", סיים בן שטרית.

בוסו על מענקי הקורונה - בוועדת הכספים (ערוץ הכנסת)

מטעם השב"ס נמסר בתגובה במענה לפניית 'כיכר השבת': "בשירות בתי הסוהר מועסקים סוהרים וסוהרות המשרתים הן בתפקידי ביטחון והן בתפקידי מנהלה ומשובצים בתפקידים זהים ככל הניתן.

"על פי ההנחיות לכלואים, הם מחויבים לשמור על לבוש הולם ומכבד בכל עת. בכל כניסה לאגף כורזים לכל הכלואים שבעוד זמן קצר תתחיל ספירה ורק אז מתבצעת ספירה בהתאם לכללי הביטחון הנהוגים בכל ספירת ביטחון וללא כל ניסיון לפגוע ברגשותיהם של מי מהאוכלוסיות השונות.

"פנייה לבית הסוהר הגיעה היום ומבירור ראשוני לא מוכרת לנו תלונת אסיר ספציפית בנושא. יחד עם זאת העניין ייבדק ע"י פיקוד בית הסוהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר