נאום נוקב

הח"כ החרדי מצא נקודת אור בתוך ההסתה

בדיון מיוחד שנערך במליאת הכנסת בהשתתפות ראש הממשלה, נשא דברים ח"כ אליהו ברוכי שהתייחס להפגנות בבלפור, ולהסתה נגד כניסת בחורי הישיבות לישראל (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ אליהו ברוכי נואם במליאת הכנסת, היום (צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

במליאת הכנסת, נערך היום (רביעי) דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שנאספו 40 חתימות של ח"כים.

ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) שהיה בין הנואמים, יצא בדברים נוקבים בעקבות ההסתה נגד הבאתם של תלמידי הישיבות מחו"ל לישראל.

בדבריו אמר, "אנחנו נמצאים בתקופה מיוחדת. נכון, ישנם רעשי רקע. לא רחוק מכאן, בשכונת רחביה, הרעשים האלו נשמעים בווליום גבוה אל תוך הלילה. אבל עדיין מדובר ברעשי רקע".

"אדוני ראש הממשלה, אני לא גר בסמיכות לבלפור. "בתוך עמי אנכי יושבת", ואני לא מפסיק להיחשף לקולות אחרים לגמרי. גם אם הקולות האלו מסוקרים פחות, הם משקפים נכון יותר את החברה בישראל".

ברוכי הוסיף, "אחת היוזמות המרגשות בתקופה הזאת, היא האפשרות לתת לאחינו שבגולה, סטודנטים ותלמידי ישיבות, להגיע לפה בימים קשים אלה לשנת הלימודים הקרובה".

"אני רוצה לנצל את מעט הזמן שנותר לי בבמה זו, כדי לומר משהו אל אותם צעירים שעושים את דרכם לפה: ייתכן ונחשפתם לשיח התקשורתי כאן בימים האחרונים, ונבהלתם. מצאתם את עצמכם סיבה למריבה. לפירוד ואפילו להסתה".

הח"כ הרגיע אותם. "ישנו פתגם ידוע: "אין פרסום רע". אני לא יודע עד כמה זה נכון. בנוגע אליכם, זה וודאי נכון! חז"ל אומרים: "אין לך אהבה כאהבת התורה, ואין לך חכמה כחכמת ארץ ישראל, ואין לך יופי כיופיה של ירושלים".

"אנחנו מלאי הערצה ליכולת שלכם לעזוב את סיר הבשר, את המשפחה, את אזורי הנוחות, ולבוא לפה לקבוע את לימודכם".

ברוכי פנה אליהם, "עוד לא התחלתם ללמוד, וכבר העברתם לכולנו שיעור מאלף באהבת התורה. אהבת הארץ. ואהבת העם. צעירים כמוכם הם תרופה לחברה בישראל. לא חלילה להיפך. וואלקם טו איזראל!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר