יוזמה מקורית

הפטנט החוקי של האולמות לעריכת שמחות

בעלי האולמות סובלים בימים אלו בשל האיסור לקיים חתונות עם יותר מעשרה משתתפים באירוע • פתרון יצירתי, שהתגלגל מירושלים, מכפיל משמעותית את מספר המשתתפים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. חתונה בקורונה (צילום: מוטי גרין)

תופעה שהחלה בשבוע האחרון באולמות השמחה בירושלים, מתחילה להתפשט ברחבי הארץ, כאשר אולמות השמחה קיבלו רישוי לפתוח מסעדה ובכך יוכלו לקיים אירועים.

החתונות הפיראטיות בכל מיני מתחמים ארעיים ומסוכנים, יחד עם מצוקת בעלי האולמות, גרמו לפתרון יצירתי המאושר על פי חוק הקורונה.

אחד מבעלי אולם שמחות בירושלים, מספר ל'כיכר השבת': "מחלקת רישוי העסקים בעיריית ירושלים, ראתה את מצב הביש שלנו ומנגד את מצב הזוגות הצעירים, ולאחר סיעור מוחות פורה הוחלט לנקוט בפתרון שלא מפר את חוקי החירום".

חתונת קורונה פיראטית

"מספר בעלי אולמות בירושלים, כגון שירת ירושלים בגבעת שאול ומספר אולמות בתלפיות (לא רק האולם החרדי), פנו למחלקת רישוי וביקשו שיאשרו להם לפתוח מסעדה בתוך האולם".

"משכך", מוסיף בעל האולם, "מבחינה חוקית אין כל מניעה מלערוך שמחות באולם, על פי כללי התו הסגול, ומכאן תופסק האפליה החמורה של האולמות שהסיבה לכך עדיין לא ברורה, למרות ששיש לנו כל מיני כיוונים, אנחנו יודעים שכעת מספר אולמות ברחבי הארץ מתעניינים במתווה המיוחד, ומנסים ללחוץ על העיריות המקומיות לאשר את זה".

יחד עם ההקלה הגדולה, בעל האולם מספר בזעם ל'כיכר השבת', כי המשטרה עדיין מחפשת אותם, "אתמול היו ביקורות של משטרה באולמות בתלפיות והתברר שכולם פועלים כחוק ובבטיחות, והשוטרים המאוכזבים עזבו את המקום", מספר בעל האולם.

יצוין, כי אמש (שלישי) רבני העיר מודיעין, בראשות המרא דאתרא הגר"מ קסלר יצאו בפניה ברורה לבעלי האולמות ובעלי השמחה, איך לקיים חתונות ואירועים בעיר.

"לצערנו הרב", כותבים הרבנים, "מאז ימי פורים האחרון אנו נאלצים לערוך שמחות מצומצמות עם מגבלות שונות, דבר שמשנה לגמרי את צורת השמחה שהורגלנו אליה. אך ההכרח לא יגונה, שכפי הנראה כשלא נשמרים הכללים בשמחות".

בשלב זה מוצגת המציאות הקשה: "דבר זה גורם לנדבקים רבים, וביניהם אנשים מבוגרים מבני המשפחה שנכנסים לסכנת חיים רחמנא ליצלן. ועל כן, חובה כפולה ומכופלת להישמר ולהיזהר מאוד לקיים שמחות לפי כל כללי הזהירות".

"על בעלי האולמות", פוסקים הרבנים, "להתנות עם בעלי השמחה על התחייבותם לשמירה - כדלהלן:

א. באחריות בעלי השמחה לוודא שאין בין המשתתפים אנשים החייבים בבידוד.
ב. יש להקפיד על מסכות במשך כל האירוע, למעט בזמן האכילה.
ג. יש לשמור על המספר שנקבע, ולשבת בריחוק אחד מהשני במיוחד בשעת האוכל, שהוא ללא מסכות.
ד. הריקודים יערכו ללא נתינת יד אחד לשני, אלא תוך כדי שמירת מרחק עם מסכות, ובקבוצות קטנות.
ה. האכילה צריכה להיות בישיבה סביב שולחן ולא בעמידה בבר יחד עם אנשים נוספים".

הרבנים מסבירים: "כאנשים חרדים לדבר ה', אנו אמורים להשתדל בשמירת הבריאות שלנו, וכ"ש של האחרים שבסביבתנו, ולכל אחד ישנה חובה לדאוג לכך".

"כמו כן, יש לקחת בחשבון את האחריות לציבור כולו, שריבוי נדבקים בסופו של דבר עלול להביא מצד השלטונות לגרום ח"ו לסגירת בתי כנסיות ובתי מדרשות שבס"ד פתוחים ואינם מהווים סכנה".

לסיום קובעים רבני מודיעין עילית כי "על כל אחד מאיתנו מוטלת האחריות שלא לגרום שום היזק, לא בגוף ובנפש ולא ברוח", ומברכים כי "בשכר ההשתדלות, תקוים בנו הברכה 'והסירותי מחלה מקרבך' אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר