"אירוע שייחרט בלבנו"

התרגשות במלונית: האבא התמגן ושימש סנדק בברית לבנו

ברית מילה מרגשת נערכה בבית הכנסת של מלון 'כינר' בטבריה, המאכלס בימים אלו חרדים שנדבקו ב'קורונה' - אליו הובאה יולדת חרדית לאחר הלידה; כסנדק, שימש האב הבריא - כשהוא ממוגן (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: פרמדיק איחוד הצלה דודי מריזן)

סיפור לא שגרתי בעליל, קרה הבוקר (חמישי) במלונית הקורונה 'כינר' שבטבריה, כאשר יולדת חרדית, שהועברה לאחר הלידה מבית החולים למלונית, חגגה עם משפחתה את הברית לבנה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מדובר על יולדת חרדית המתגוררת בטבריה. לפני מספר שבועות היא נדבקה ב'קורונה' ושהתה בבידוד בבית החולים פוריה עד שילדה את בנה בשעה טובה ומוצלחת.

לאחר הלידה, העבירו את האישה ממחלקת היולדות ישירות למלונית הקורונה הקרובה - כינר, שם שוהים חולי קורונה רבים מהמגזר החרדי.

לקראת הברית, היולדת ובעלה לא ידעו היכן יערכו את ברית המילה לבנם ומי יקבל כיבודים, שכן לא הייתה אפשרות טכנית להוציא את התינוק מהמלונית.

יתירה מזאת, מנהלי המלון ופיקוד העורף, הבהירו למשפחה, כי לאביו של התינוק לא תהיה אפשרות להיכנס למלון, ואם ירצה יוכל לצפות בברית מחוץ לגדר המלון.

בשלב זה נכנס לתמונה, העסקן הטברייני, שמחהל'ה וייס, שרתם את סגן השר אורי מקלב וביחד הם הצליחו לשכנע את פיקוד העורף להכניס את האבא, שבחסדי שמים לא נדבק בנגיף, למלון - כשהוא ממוגן כנדרש, וכך יקיים את רצונו לשמש סנדק בברית של בנו.

לקראת שעת הברית נכנס האב כשהוא ממוגן אך בית הכנסת וישב סנדק בברית המרגשת לבנו, השתתפות כל אורחי המלון. ויקרא שמו בישראל: משה.

אחד המשתתפים בברית שנערכה בבית הכנסת של המלון, מספר ל'כיכר השבת' כי "זה היה אירוע שייחרט בלב המשתתפים לכל החיים, לא ראיתי מעולם כזה טקס מרגש, המוהל היה אחד מהאורחים והוא אף קיבל את הכיבוד של כסא של אליהו, ושאר הנוכחים גם קיבלו כיבודים, והעיקר היה כשהאבא שהגיע מבחוץ ממוגן שימש כסנדק לבנו, כולם הוזילו דמעה מהתרגשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר