תיעוד מסע ההלווייה

הנגיש את התורה: הגה"ח הרב שטיינזלץ נטמן בהר הזיתים

המונים ליוו את הגאון רבי עדין שטיינזלץ שנפטר היום, לדרכו האחרונה בהר הזיתים בירושלים, שם נטמן • הרבנים הראשיים הספידו: "איש אשר רוח בו, שזכה להנגיש את תורת ישראל לכלל" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגה"ח רבי עדין שטיינזלץ, הובא הצהריים (שישי) למנוחות, במסע הלוויה שיצאה מבית ההלוויות שמגר לעבר הר הזיתים - שם נטמן.

המשפחה ביקשה שלא להגיע פיסית למסע ההלוויה בשל הקורונה, אך רבים הגיעו ללוות את הרב בדרכו האחרונה, תוך הקפדה על הגבלות הקורונה.

לפני שיצאו להר הזיתים, פתחו בשירת הניגונים המיוחסים לאדמו"רי בית חב"ד. הרב שטיינזלץ, היה מקושר לרבי מליובאוויטש ופעל לפי עצתו.

הרבנים הראשיים לישראל הראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף והגאון הרב דוד לאו ספדו: "איש אשר רוח בו שזכה להנגיש את תורת ישראל לכלל הציבור, להעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. בדרכו הייחודית ובמסלול הבלעדי שלו זכה להיות מגדלור לרבים בתורה ובהגותה".

גם פוליטיקאים רבים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, הספידו את הרב שטיינזלץ, שהיה הראשון לפרסם ביאור מחודש על התלמוד הבבלי.

בשנת תשע"ג סיים את סדרת הביאורים שלו על ספר התניא, אותה החל להוציא לאור בשנת תשמ"ט. הסדרה כוללת תשעה כרכים, ונחשבת לאחת מהביאורים הפשטניים המנגישים בצורה הטובה ביותר את ספר התניא לציבור הכללי.

בשנת תשע"ה החל להוציא לאור את פירושו על הרמב"ם בשיתוף עם חברת ההוצאה לאור 'קורן' וביוזמת ארגון 'הרמב"ם היומי'. קצב ההוצאה לאור נקבע בהתאם למסלול הלימוד של פרק אחד ליום, ולפי התכנון תוך 3 שנים יושלם הפירוש על כל ספר הרמב"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד, "ידען עצום, גאון בתורה ואיש רוח מופלא. גדלתי בסמיכות לרב שטיינזלץ בירושלים של ילדותי, אבל זכיתי להכירו אישית רק שנים לאחר מכן. נפגשתי איתו כמה פעמים בביתו, ושמעתי את שיעוריו המרתקים שתמיד החכימו אותי".

"הרב שטיינזלץ ייצג במובהק את דמותו של 'המתמיד' היהודי. הוא השקיע עמל בלתי-פוסק במפעלי הפרשנות שלו, ובראשם הפירוש לתלמוד שמנגיש את לימוד הגמרא לציבורים רחבים בשפה בהירה ומובנת. חיבוריו החשובים יעמדו לדורות – כאבני-יסוד של מורשת ישראל, וכנר תמיד לזכרו", הוסיף נתניהו.

"אהבת ישראל של הרב שטיינזלץ הושפעה רבות מקרבתו לרבי מלובביץ' ומחסידות חב''ד. אישיותו יוצאת הדופן של הרבי הטביעה בו חותם עז, כפי שארע גם לי במפגשיי עימו. בעיני שניהם – הרבי מלובביץ', ותלמידו הרב שטיינזלץ – ראיתי אותו אור כביר של אהבת האדם ואהבת עם ישראל. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחת שטיינזלץ ולרבבות תלמידיו של הרב בארץ ובעולם. יהי זכרו ברוך", סיים ראש הממשלה.

הנשיא ריבלין אמר: הרב עדין היה איש אשר רוח בו, בעל אומץ לב רוחני, עומק הדעת ועומק המחשבה. הרב דלה ממעמקי אוצרות הרוח של עם ישראל פנינים, והנגיש בעברית בהירה וברורה את התלמוד לעם ישראל כמו היה רש"י בן ימינו. נאמן לשליחותו ועקרונותיו הוא לא נרתע לפלס לו את דרכו הייחודית, מתוך מסירות לתורת ישראל ולעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר