משבר חריף בקואליציה

הליכוד וכחול לבן בקרב האשמות: מדוע אין ישיבת ממשלה

ישיבת הממשלה הקבועה לימי ראשון, לא תתקיים מחר • הליכוד: "כחול לבן מסרבת להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית" • כחול לבן: "הליכוד מתעקש לא לקיים את ההסכם" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באב תש"פ | 08.08.20
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

המשבר בין הליכוד לכחול לבן מחריף: ישיבת הממשלה הנערכת בקביעות מידי יום ראשון, לא תתקיים מחר, בשל מחלוקת על סדר היום.

בכחול לבן דורשים להעלות להצבעה את תקנון עבודת הממשלה, בהתאם להסכם הקואליציוני השומר על כוחה של כחול לבן בממשלה הפריטטית, למרות שבידה מספר שרים נמוך יותר.

בכחול לבן סירבו לאשר את פרסום סדר היום של הישיבה שאמורה להתקיים מחר בבוקר מבלי שאישור התקנון יעלה להצבעה - והוא לא פורסם עד לשעה זו.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ישיבת הממשלה לא תתכנס מחר בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה בהיקף של 8.5 מיליארד ש"ח, הכוללת בתוכה סיוע לאוכלוסיות בסיכון".

"התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק. בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021".

"הליכוד דורש מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי".

"כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית. לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי".

"אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו. תשעה מיליון אזרחי ישראל מצפים מהממשלה ליציבות ואמינות, וכחול לבן לא תסכים לערער זאת".

בתוך כך, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התראיין לתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בחדשות 12, ואמר כי הוא לא רוצה בחירות עכשיו.

לדבריו, הוא "לא מתחרט לשנייה שנכנס לממשלה. היה משבר, אי אפשר היה להישאר אדיש למצב הזה. זה רחוק מלהיות מלבב אבל זה הכרחי".

"בשביל לייצב את הממשלה, נדרשת תכנית ל2020-2021. לא תקציב חגים ולא תקציב לסופ"ש, תקציב לשנה שלמה. זה מה שאנחנו מבינים. אגב, כל טובי הכלכלנים אומרים את הסיפור הזה ולכן אנחנו מתעקשים. אני לא אוותר".

בנוגע ליחסים עם ראש הממשלה הוא אומר: "היחסים הם יחסים טובים, ברור על מה אנחנו חלוקים. לא נכנסתי לממשלה בשביל ראש הממשלה נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר