'המבקר' בברזיל

מיכה גמרמן: "המצב פה נורא ואיום ממש"

הזמר מיכה גמרמן משיק את אלבומו החמישי, אלבום השבת החדש שלו, בראיון זום מיוחד ישירות מברזיל מוכת הקורונה. גמרמן מספר על המצב בברזיל ועל יצירת האלבום (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

הזמר החסידי מברזיל, מיכה גמרמן, בראיון זום מיוחד לרגל השקת אלבומו החדש "שבת עונג", אלבום מחרוזות משירי השבת המוכרים והאהובים.

"הקהל של האלבום החדש שלי הוא בעיקר ילדים. אני מרגיש שבגלות, נשכחים השירים הישנים שהם נכסי צאן ברזל לטובת השירים המודרניים. השירים שהיו צריכים להיות הגרסה דינקותא של הילדים שלנו נשכחים וחשוב לי כמחנך פה בברזיל להחזיר עטרה ליושנה ושהילדים שלנו ישירו בחגים ובשבתות את השירים האלה", מסביר גמרמן את השיקול ביצירת האלבום החדש.

האלבום מכיל מחרוזות מושקעות, אחת מהן כבר יצאה עם קליפ אנימציה מושקע, "היה חשוב לי לעשות הפקה מיוחדת ומשובחת כדי שיהיה לילדים כיף לשמוע את זה. ואני גם עובד עכשיו על אנימציה נוספת כשהחלום שלי לעשות אנימציה לאלבום כולו, רק שזה באמת דבר מאד יקר וגם לוקח לי המון זמן", אומר גמרמן.

הוא מתייחס למעבד של האלבום, "העיבודים של בני לאופר, הצעיר הזה שהוא אמנם צעיר בימים, אך כבר רואים שיש לו את הלאופר במוזיקה שלו".

מחרוזת השבת הראשונה

גמרמן מספר על המצב במדינתו בשל נגיף הקורונה, "מדובר במספרים של אלפי אנשים שמתים כל יום, ברזיל מדינה של 250 מיליון איש. רק בעיר שלי במדינת סאו פאולו יש כ-40 מיליון איש. יש עוני מאד גדול אצלנו וכשיש עוני ואנשים חיים בצפיפות ולא מודעים כל כך לבעיה אז כמובן שגם התחלואה מתפשטת מאד מהר".

"בגלל שהמספרים רק עולים אין בכלל ציפייה מתי נחזור לבתי הספר לבתי הכנסיות ולחתונות. בימים רגילים אני עושה הרבה חתונות בציבור הלא דתי, מדובר בחתונות גדולות ומפוארות. בשונה מהציבור החרדי שמוכן להתחתן בחתונות קטנות וצנועות גם בימי הקורונה, הציבור הפחות דתי לא מוכן לזה והם דוחים שוב ושוב את תאריך החתונה והם בצער גדול מהעניין כי כרגע אין צפי מתי השמחות יחזרו", מספר גמרמן ומוסיף, "אני גם מוהל ובימים אלו אני עושה בריתות רק עם ההורים וזה מצב ממש עדין".

מנגד גמרמן רואה גם את הפן החיובי "כזמר חתונות שהייתי עושה חתונות של 2000 איש פה והיו מבזבזים 2-3 מיליון דולר לחתונה, אני רואה שבעקבות המצב הרבה אנשים הגיעו למסקנה שלא צריך לבזבז כזה סכום כדי להיות שמח, אפשר לשמוח גם עם פחות אנשים. לא הפאר עושה את השמחה של הזוג אלא משהו הרבה יותר עמוק".

"כל המצב הנורא הזה מביא לנו גם מסרים חיוביים שאנחנו צריכים להיות יותר מקושרים לאנשים, אנחנו דור של האינטרנט כולם במכשירים, עכשיו הקב"ה אומר לנו אתם רוצים להיות ככה עם המכשירים? אין בעיה, עכשיו תהיו חייבים להיות רק עם המסכים ויהיה אסור לכם לפגוש אנשים ואז תרגישו את החוסר של האנשים וכמה שהחום האישי חשוב. אלו מסרים חשובים שאנחנו מקבלים מכל המחלה הזו", אומר גמרמן.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר