הטלטלה הפוליטית

נתניהו: 'לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות'

לדברי ראש הממשלה, צריכים "לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית ולהילחם למען פתיחת הכלכלה" • יו"ר הכנסת: "יש בעיה בתפקוד הממשלה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) לטלטלה במערכת הפוליטית ואמר כי יש לייצב את הממשלה ולהימנע מהקדמת הבחירות.

בדברים שנשא בכנס "מנהיגות מקומית במשבר הקורונה" אמר נתניהו, "אני עוסק כל הזמן, מלבד הביטחון, בשתי משימות ענקיות: דבר ראשון - שמירה על הבריאות, על החיים והדבר השני – פתיחת הכלכלה, תמרוץ הכלכלה, הנעת הכלכלה".

"אבל לצורך זה צריך לייצב את הממשלה, שהיא תוכל לפעול ביעילות. ולכן כשפנה אלי אתמול חברנו חה"כ האוזר מטעם סיעת דרך ארץ, ואמר לי 'בוא תן עוד הזדמנות לנסות להגיע לייצוב המערכת הפוליטית על מנת שתהיה לנו ממשלה שתוכל להמשיך לפעול במאבק נגד הקורונה' – אני אמרתי שאני מוכן".

נתניהו הוסיף, "אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להימנע מבחירות, לייצב את הממשלה, להילחם נגד הקורונה מבחינה בריאותית, להילחם למען פתיחת הכלכלה. זה מה שאנחנו עושים. אני מקווה שאנחנו עושים את זה גם בהצלחה".

יו"ר הכנסת, יריב לוין אמר היום בריאיון לכאן רשת ב: "כפי שהדברים מתנהלים כרגע אי אפשר לנהל מדינה. הבעיות הן לא רק בסוגיית התקציב אלא כל מה שנוגע לתפקוד השוטף של הממשלה. לכן סוכם כרגע לא על דחייה למועד אישור התקציב כי זה יהיה פלסטר, אלא על קידום מהלך כזה במקביל לניסיון להגיע להסכמה רחבה בסוגיות שנויות במחלוקת".

עוד הוסיף לוין כי "אני לא חושב שיש מחלוקת אמיתית על כך שהרבה יותר נכון לעשות תקציב חד-שנתי ותקציב המשכי לשנה שאחר כך בתוך פרק זמן לא ארוך. הוויכוח הוא לא על שני צדדים של תפיסות עולם מנוגדות, הדבר החשוב באמת הוא להגיע להבנה שתאפשר למערכת לעבוד".

חבר הכנסת לוין הודה כי נכון היה לקיים את ההסכם הקואליציוני, לפי יאושר תקציב דו-שנתי, וציין כי "זה נכון שיש הסכם, הוא צריך להתקיים על כל מרכיביו – לצערי זה לא קורה. אני יכול לתת שורה של הפרות בוטות מצד כחול לבן. לדוגמה ההסכם קובע שבתוך 100 ימים היינו אמורים לסכם על מנגנון לביצוע כל המינויים הבכירים בשירות הממשלתי – נושא שחשיבותו ברורה לכולם. לא רק שלא סוכם מנגנון כזה אלא שכחול לבן נמנעת באופן שיטתי מלהגיע לאיזשהו סיכום בעניין הזה".

בהתייחסות להקמת ממשלת ימין צרה אמר: "לא יודע אם הדבר הזה בכלל מעשי, לכן לא רואה טעם לעסוק במשהו תיאורטי. צריך למצוא את הדרך לעבוד ביחד. זה מצריך רצון טוב ולקיים את ההסכם על כל חלקיו ומרכיביו. צריך לזכור שהממשלה הזאת קמה במטרה עליונה להיאבק במשבר העצום שאנחנו נמצאים בו בגלל מגפת קורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר