באישור מרן הגר"ח

ראשי הישיבות הכריעו: זה המתווה להצלת בחורי הישיבות

המשבר בעולם הישיבות: הושיב לפני מספר שבועות את בכירי ראשי הישיבות כדי לדון בפתרונות • 'כיכר' חושף את המתווה המלא שאושר על ידי מרן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ח פיינשטיין עם הגר"ח (צילום: ללא קרדיט)

לפני מספר שבועות, נועדו כמה מחשובי ראשי הישיבות בשכונת רמת אהרן בבני ברק, לכינוס חירום בבית הגאון רבי חיים פיינשטיין. היום (שני), 'כיכר השבת', חושף לראשונה את המתווה שהוסכם על גדולי הדור.

המתווה המדובר גובש בעיקר על ידי הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה וקיבל את הסכמת מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

ראשי הישיבות החליטו על מסגרת שתיקרא 'מערך ישיבות החוץ', במסגרת זו יוקמו מסגרות לימוד בכל הריכוזים החרדים בהם ישובצו אותם התלמידים שנמנע מהם לחזור לתוך מסגרת הישיבה הפועלת בקפסולות, המערך יכלול הקמת מסגרות מותאמות לכל ישיבה וישיבה לאחר תיאום עם הנהלת הישיבה ובהתאם לדרישותיה,

הנהלת הישיבה תדרוש מתלמידיה להשתבץ במסגרות המוקמות. המערך עצמו יופעל ע"י גוף שיכלול את כל ארגוני תלמידי הישיבות הפועלים בקרב הקהילות בשנים האחרונות ונותנים מענה בימים רגילים.

ראשי הישיבות המשגיחים והרמי"ם, ימסרו שיעורים ושיחות בכל המסגרות, כאשר בכל פעם יופיע נציג תורני מישיבה אחרת.

צפו במרן הגר"ח אומר לרב פיינשטיין: קמתי לכבודך - אל תקום לכבודי - לפני מס' חודשים

כזכור, המתווה גובש, לאחר שבמהלך זמן הקיץ תלמידים רבים לא שבו אל מסגרות ישיבותיהם ונותרו ללא מסגרת מסודרת, תופעה שגררה ביקורת רבה בקרב ההורים ואנשי חינוך. ואולם עם כל הניסיונות לא התגבש פתרון לסיטואציה המורכבת.

כזכור, לפני מספר שבועות כינס הגר"ח פיינשטיין בביתו מספר ראשי ישיבות כשלאחר מכן נועד עם ראשי ארגוני הקהילות ובני הישיבות ועוד עסקנים ופעילים בתחום הפעלת הקפסולות.

בימים האחרונים, נתנו את הסכמתם וברכתם למהלך כאמור מרן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, ואף תואם עם הגורמים הממשלתיים במשרד הבריאות ובמל"ל וכעת החלו לשקוד על הפעלת המערך והתיאום עם ראשי הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר