תיאור מצמרר

האדמו"ר זצ"ל גילה על יסוריו: ביקשתי מהשם 'תושיע אותי'

האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל, שמיעט לשוחח על המחלה הקשה בה התייסר בשנים האחרונות, פתח את סגור לבו בהזדמנות נדירה, ובתוך כך חשף בלי משים את מסירות נפשו לקיום המצוות • מיוחד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הביקור של הרבי מסקווירא אצל האדמו"ר מסאדיגורא זצוק"ל. (צילום: ללא קרדיט, ארכיון כיכר השבת)

לפני שנים ספורות הוכו חסידי סאדיגורא בהלם, כאשר נודע דבר מחלתו הקשה של האדמו"ר, ממנה נפטר אמש והוא בן 65 בלבד. לאורך תקופה זו, מיעט הרבי זצ"ל לדבר על תחושותיו, אך בהזדמנות נדירה הנחשפת כאן כעת, הוא ניאות לשוחח על מצבו, ופתח כך צוהר למסכת של גדלות רוח ומסירות נפש לקיום מצוות.

היה זה במהלך החודש האחרון לחייו, כאשר שהה לצורך טיפול רפואי בלוס אנג'לס, לאחר שאושפז בבית החולים המקומי כבר בערב חג הפסח.

בעת שהאדמו"ר מסקווירא הגיע לביקור באכסנייתו, גולל באוזנין הרבי החולה את ליל הסדר אותו עבר תוך יסורים קשים, כאשר רק בנס הצליח לאכול מצות ולשתות ארבע כוסות.

הרבי, בעת שובו לישראל מאחד הטיפולים הרפואיים. ארכיון (צילום: עשהאל כנפו)

"אני רוצה לספר את מה שעברתי בחג הפסח האחרון", פתח האדמו"ר מסאדיגורא. "בערב החג לא יכולתי לזוז ממיטתי, לא שרפתי את החמץ וביקשתי מהקב"ה שיושיע אותי וישפר את מצבי".

"לאחר כמה דקות נכנסו אלי צוותי הצלה, ופינו אותי לבית החולים לצורך בדיקות, שכידוע גורמות לכאבים חזקים ולייסורים קשים".

"דאגתי מאוד מה יהיה עם חג הפסח וליל הסדר, ולאחר שראיתי שהשומרים בבית החולים לא מרשים לאף אחד מהגבאים להיכנס לבית החולים, גם לא לרעייתי, ביקשתי מהקב"ה שאמנם לא זכיתי לשרוף את החמץ, אבל לפחות שאזכה לקיים את מצוות אכילת מצות", סיפר הרבי בהתרגשות.

הרבי המשיך ותיאר, כיצד דקות לאחר מכן, בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר של החג הראשון של פסח, הופיע לפתע בחדרו בבית החולים בנו רבי אליקים געצל, והוציא מכיסו בקבוק קטן יין ומצות".

"כך הצלחתי, למרות היסורים הקשים, לחגוג את ליל הסדר ולקיים את מצוות החג, בזכותם של האבות הקדושים ובסיייעתא דשמיא", סיים האדמו"ר זצ"ל בקול חלוש.

יצוין, כי ביקורו זה של האדמו"ר מסקווירא, הינו הביקור האחרון של דמות רבנית ותורנית אצל הרבי זצ"ל, שהלילה החזיר את נשמתו הטהורה ליוצרה, למגינת ליבם של בני המשפחה, החסידים והעולם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר