למרות הסגר

המדינה המוסלמית פתחה את שעריה למתפללים חסידים

לרגל יום ההילולא של רבי לוי יצחק שניאורסון אושרה כניסה של מאות יהודים לקזחסטן • שליח הממשל האמריקאי הכריז בציון כי אתר הקבר יוכר כמרכז מורשת עולמי • תיעוד (חסידים)

(צילום: ללא קרדיט)

מידי שנה עולים אלפי חסידי חב"ד מכל רחבי העולם לקברו של רבי לוי יצחק שניאורסון, באלמטי שבקזחסטן, לציון יום ההילולא שחל בתאריך כ' באב. הרב שניאורסון - אביו של הרבי מליובאוויטש - נפטר בזמן שהותו בשבי המשטר הקומוניסטי בעוון פעילות יהודית.

גם השנה, 76 שנים לאחר פטירתו, כאשר הכניסה לקזחסטן אסורה בגלל מגבלות ה'קורונה', אושרה באופן חריג כניסתה של רכבת אווירית מיוחדת, שהטיסה מאות חסידי חב"ד שבאו מכל רחבי העולם כדי להתפלל ולציין את יום הפטירה בקבר שבמדינה המוסלמית.

הנוכחות היהודית במדינה לוותה באבטחה צמודה וסגירת כבישים לטובת המשלחת על ידי המשטרה המקומית.

במהלך האירועים בציון, הפתיע את הנוכחים מר פאל פקר הממונה על שימור אתרי המורשת מטעם הממשל האמריקני. בהצהרה מיוחדת שתואמה מראש עם נשיא קזחסטן הכריז מר פקר על אתר הקבר כמרכז מורשת עולמי בעל חשיבות דתית ודיפלומטית לשלטונות ארצות הברית.

כניסת המשלחת החב"דית למדינה המסוגרת לוותה בתרומת מאות טונות של סיוע הומניטרי שכלל תרופות, ציוד רפואי ומזון לתושבי המדינה ולקהילה היהודית המקומית. העליה הנרחבת לציון בשנים האחרונות וארגון השהייה במקום מתאפשרת אודות תרומתם ופעילותם של משפחת שאולזון ממיאמי פלורידה ומשפחת שטרן מניו יורק שאף תרמו את הסיוע ההומניטרי הרחב.

לדברי ר' אבי שאולזון: "במאמצים מרובים ולמרות שהמדינה מסוגרת בעקבות הקורונה, התירו השלטונות המקומיים את כניסתם המשלחת שבאה להעתיר תפילה בציון הקדוש. הגעתם של יהודים רבים דווקא בימים אלה והסיוע ההומניטרי הגדול גרמה לקידוש ה׳ מיוחד ולהכרה נרחבת יותר של הממשל המקומי בחשיבות שמירה על המקום הקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר