הוריה של שלומציון:

"בתנו טבעה; תחסכו מעצמכם את 'סיוט ההורים השכולים'"

לפני כשנתיים טבעה שלומציון בת הארבע בכנרת, במהלך בילוי משפחתי; בתקופה שחלפה מאז, כולל לאחרונה, נדהמו הוריה לגלות כמעט-אסונות שכאלו, בשל חוסר זהירות - ומכאן בוקעת תחינתם (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שלומציון ע"ה, במרכז, עם הוריה (צילום משפחתי)

שלומציון לקס ע"ה, בת למשפחה חרדית מכרמיאל, טבעה בחודש תמוז תשע"ח, בשעות אחר-הצהריים של יום שישי, בחוף המזרחי בכינרת. היא פונתה משם במסוק של מד"א לבית החולים זיו בצפת כשהיא במצב אנוש, שם נקבע מותה.

כעת, בחלוף שנתיים מהאסון הנורא, אומרים הוריה, יצחק ומימי, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי הם מעוניינים לפנות להורים באשר הם, בתחינה נרגשת וכדי שייפסק הזלזול בשמירה על ילדים במים.

וכך הם כותבים: "בתקופת הקיץ, ובמיוחד בתקופת החופש, אנו נתקלים כמוכם בכותרות על טביעה של פעוט/ילד/מבוגר, והמעיים שלנו מתהפכות; עולים לנו הקולות, הטעמים, הריחות ובעיקר החור בלב מאותו יום שישי ארור".

פעולות ההחייאה בשלומציון ע"ה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"שלום, קוראים לנו יצחק ומימי לקס. לפני שנתיים קרה לנו הנורא מכל - הבת שלנו שלומציון טבעה בכנרת. חיינו השתנו, אבל לא על זה אנו רוצים לכתוב, אלא על כך שמאז האסון אנו נתקלים בדבר שאנו לא יודעים או רוצים לתת לו שם: בשנתיים הללו ראינו בעינינו ילדים נחלצים ממוות"

"רק לפני שבוע הוצאנו ילד בן ארבע מתוך מעיין, כשהוא הפוך עם הגלגל שלו (מה שהפריע לו לעלות על פני המים). לא עברה שעה. ובאותו מקום שלפנו ילד בן שנתיים שנפל לתוך המים, תוך כדי משחק בצד המעיין".

"אין לנו רצון למנות לכם את כמות הנפטרים הקיץ מטביעה, ואין לנו שום רצון שתהיה לכם קצה הבנה באסון של ההורים והמשפחה שזה קורה להם. יש לנו רק דבר אחד לומר לכם: ממש ממש אל תהיו שאננים, ממש תהיו על קצה הפחד ותתנהגו בהתאם".

איתור נעדרים בעומק הכנרת. ארכיון (צילום: אלדד איתן, רשות הטבע והגנים)

"אל תתנו לאף אחד שהוא לא אתם לשמור על הילדים שלכם, אל תסמכו על קרובי משפחה, אל תסמכו על האח או האחות הגדולים. אם אין שם מישהו שאלו הם חייו (המציל, ההורים) אל תהיו רגועים".

"אם אתם רוצים משהו להקל על התפיסה שלכם, תחשבו שהבריכה/הים/המעיין/ הנחל הוא אש יוקדת, והילד שלכם מתקרב אליה; האם תמשיכו לדבר עם חברה, לקרוא הודעה, לאכול או להביט בילד רק בזווית העין?".

"אנו ממש מתחננים בפניכם: אל תהיו רגועים עם הילדים ליד מים, ותחסכו מכם את הסיוט בלהיות הורים שכולים", מוסיפים יצחק ומימי לקס, הוריה של שלומציון ע"ה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' חשוב להם להדגיש, לסיום: "אין ברצוננו להפחיד או לגרום למשפחות להימנע מטיולים. רק נצלו את הזמן להתאוורר וליצור חוויות מהנות ומעצימות עם המשפחה - בתשומת לב גדולה".

שלומציון לקס. טבעה בכנרת (צילום משפחתי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר