הניסוי המוצלח

משיגור החץ - עד ליירוט "הטיל האירני" • צפו

"זה היה ניסוי מושלם כמו שכתוב בספרים - ברגע האמת ה'חץ 2' השמיד את טיל המטרה" • משרד הביטחון מפרסם כעת את תיעוד היירוט המוצלח, שדימה הפלת טיל שיהאב איראני (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

משרד הביטחון מפרסם הבוקר (חמישי) את תיעוד הניסוי המוצלח שבוצע הלילה במערכת "חץ 2", ברקע החשש הישראלי מחידוש תכנית הגרעין האיראנית.

במסגרת הניסוי, בוצע יירוט מוצלח בלב הים התיכון של טיל שדימה טיל קרקע-קרקע שיהאב 3 איראני, שיכול להגיע למרחקים גבוהים יותר מ-1000 ק"מ.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "בחנו את רכיבי הבקרה והשליטה ולא רק את הטיל המיירט, והניסוי היה מושלם. חיילי 'חרב מגן' של חיל האוויר עקבו אחר המטרה והחיישן האלקטרו-אופטי של ראש הקרב בטיל המיירט זיהה את טיל המטרה, וברגע מתוכנן פגע בו והשמיד אותו".

ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל הסביר כי "טיל המטרה דימה טיל ארוך טווח המהווה את האיום המרכזי על מדינת ישראל מהמשפחה של שיהאב 3. כשחץ 3 מיירט מחוץ לאטמוספירה, אנחנו רוצים שחץ 2 ייתן אופציה נוספת ליירוט".

בועז לוי, סמנכ"ל תעשייה אווירית: "זה היה ניסוי מושלם. הטיל שוגר מלב ים לעבר מדינת ישראל. כל המערכות עבדו בהפעלה של חיילי 'חרב מגן' של חיל האוויר. הטיל יצא בדיוק ברגע הנכון למטרה, בדיוק כמו שכתוב בספרים. ברגע המתאים הוא הפעיל ראש קרבי שהשמיד את המטרה. ברגע האמת ידענו שהניסוי מוצלח. היה שם יירוט מושלם".

שר הביטחון בני גנץ שעודכן על הצלחת הניסוי אמר: "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו, בהובלת מפא"ת, התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות, מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום. הניסוי המשותף עם ארה"ב, מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון- באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".

במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל. את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי.

הניסוי המוצלח במיירט 'חץ 2' מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת הנשק 'חץ 3' שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה שבארה"ב, בשנה שעברה. שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. השילוב בין מערכות ה'חץ' מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר