ליברמן לחץ, החוק שונה

אלפי רוסים מקבלים אזרחות ישראלית - ועוזבים את הארץ

בזמן שליברמן לא עוצר את ההסתה נגד החרדים ובני הישיבות נחשף כי חוק ששונה בלחץ 'ישראל ביתנו' גורם לכך שאלפי רוסים, בהם עבריינים, מקבלים אזרחות מהמדינה - וממהרים לעזוב (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בזמן שיו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, לא מפסיק מלהסית נגד הנציגים החרדים בכלל ובחורי הישיבות המגיעים לישראל בפרט, מתברר כי בשל חוק שמפלגתו התעקשה להעביר, אלפי רוסים - בהם לכאורה גם גורמים פליליים, מקבלים אזרחות ישראלית מבלי להתגורר בכלל בישראל, וכך זוכים לקבל את ההטבות המיוחדות וכניסה למדינות אחרות.

קלמן ליבסקינד חושף הבוקר (שישי) ב'מעריב' כי לפני כשלוש שנים, בלחץ 'ישראל ביתנו', שונה 'חוק השבות' ואופן קבלת האזרחות לעולים החדשים לישראל, וזאת על אף האזהרות של גורמי המקצוע, שהתבררו בהמשך כנכונים.

עד ללחץ של 'ישראל ביתנו', החוק במדינת ישראל קבע כי לכל עולה חדש לוקח זמן עד שהוא מקבל את האזרחות הישראלית, כדי לבדוק שהוא אכן עומד בקריטריונים המתאימים להיות אזרח ישראלי, ובעיקר כדי לוודאות שהוא לא חוזר חזרה לארץ מוצאו.

לכן, לפי החוק שהיה נהוג, ברגע שאושרה העלייה לאזרח ממדינה זרה, הוא קיבל תעודת מעבר בלבד עד שתעבור שנה מיום עלייתו ואז הפקידים ידעו האם אכן הוא רציני לגבי העליה שלו לישראל.

לפני שלוש וחצי שנים, כשליברמן כיהן בממשלת נתניהו כשר הביטחון, חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מלינובסקי, הניחו תקנות לחוק ואמרו, כי התקנה שצריך לשהות 90 יום בישראל מרגע קבלת האזרחות - עבר זמנה.

חברי הממשלה כמו גם במשטרה, התנגדו נחרצות לתקנות החדשות של 'ישראל ביתנו' והבהירו כי הדבר יהווה כר נוח לגורמים פליליים לקבל דרכון ישראלי, כדי להסיר את המגבלות שלהם להיכנס למדינות זרות. אחד משרי הממשלה אף סיפר לליבסקינד כי "לא היה אף אחד שחשב שהתקנות הגיוניות".

ולמה אזרח רוסי יחפוץ בדרכון ישראלי? מכמה סיבות, העיקריות שבהן, זו האשרה המיידית שיש לדרכון ישראלי להיכנס למדינות באירופה.

ליבסקינד חושף, כי את אשר יגורו גורמי המקצוע והמשטרה - בא. ב-2018 עלו מחבר העמים 17,879 יהודים, 7,139 מהם לא נמצאים כיום במדינת ישראל, כך שלמעלה מחמישית מהעולים עזבו את ישראל כבר בחודש הראשון.

ברשות האוכלוסין אף סיפרו, כי יש עורכי דין מיוחדים המתמחים בנושא ומסדרים לכל אותם גורמים את האזרחות במהירות ובקלות.

ב-2019, מוסיף ליבסקינד, עלו לישראל 22,683 אנשים. 9,429 (41%) מהם כבר לא שוהים בישראל, 4,301 עזבו כבר בחודש הראשון להגעתם.

תגובת ישראל ביתנו: "החוק חל על כלל העולים לישראל ולא רק ממדינות חבר העמים. עולה שעולה לישראל, הוא כמו אזרח ישראלי. כמו כל תושב אחר. זה אבסורד לבקש מעולה שקיבל תעודת זהות והתגייס לצבא, להמתין שנה לדרכון ישראלי וכך לפגוע בזכויות שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר