שימו לב: זו הדרך הכי מדויקת לחישוב ההוצאות החודשיות

יש לכם מושג מהו הסכום המדויק שאתם צריכים מדי חודש, כדי להתקיים? מומחית כספים מכנה זאת "מספר הישרדות" ויש לה מדריך שמסביר בדיוק כיצד לחשב את העלות של הצרכים המינימליים שלכם (כלכלה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם אתם יכולים לנקוב בסכום השקלים המדויק שאתם זקוקים לו כדי להתקיים כל חודש? ג'ולי עלמה-טבראס, מומחית כספים, מכנה זאת "מספר הישרדות" ויש לה מדריך שמסביר בדיוק כיצד לחשב את העלות של הצרכים המינימליים שלכם. למה תצטרכו את זה? כדי לקבל תמונה ברורה לגבי תזרים המזומנים שלכם והסכום שאתם זקוקים לו - מידע קריטי אם מאבדים באופן פתאומי מקור הכנסה - אך הוא גם מלמד אתכם את המשמעות של ללמוד לחיות עם פחות. כך תוכלו לחשב את שלכם.

ראשית, מהו מספר הישרדות? לפי עלמה-טבראס, זוהי העלות החודשית של צרכי הליבה שלכם ואין הכוונה פה רק להוצאות קבועות, אלא גם לכמה תוספות נחמדות שמשדרגות את החיים - נניח, ארוחת ערב חד שבועית במסעדה, עם בן הזוג, או שכירת שירותיה של מנקה. (במילים אחרות, אלו הדברים שמאפשרים לכם לתפקד כבני אנוש, עם תמריצים קטנים פה ושם השומרים על שפיותכם.)

אז, אילו סוגים של הוצאות נחשבים לצורכי ליבה? בדרך כלל הם יהיו אוכל, דיור, התניידות, עלויות שירותי בריאות, ביגוד, טלפון, אינטרנט וטיפול בילדים. כמובן, יהיו הוצאות אחרות שתצטרכו לשקול בהתאם לאורח החיים האישי שלכם, אך מספר ההישרדות שלכם צריך להיות מבוסס על היסודות. השלימו את העלות החודשית של משתנים אלו והסכום שתקבלו יהפוך לאמות המידה הכספיות שאתם צריכים לקחת בחשבון מדי חודש.

מאבדים מקור הכנסה? התבוננו במספר ההישרדות שלכם וחפשו היכן אתם יכולים לקצץ. אולי אתם יכולים להכין אוכל בבית במשך מספר חודשים. או אולי כדאי לעשות חושבים לגבי גובה שכר הדירה שלכם. (האם מעבר הוא אפשרות עבורכם? מוטב לשקול זאת.) מספר ההישרדות שלכם הוא נקודת הקפיצה שמאפשרת לכם להיות יצירתיים לגבי יוקר המחיה שלכם ולבצע התאמות משם, לפי הצורך.

מקורות ההכנסה שלכם יציבים כרגע? מצוין. אבל מספר ההישרדות שלכם הוא עדיין מספר שחשוב להיות מודעים אליו. ראשית, עליו עליכם לבסס את חסכון החירום שלכם. (אם אתם יודעים שאתם צריכים 5,000 שקלים לחודש בכדי לכסות את צרכי הליבה שלכם, המטרה שלכם צריכה להיות לבנות את החיסכון שלכם כך ששווי סכום זה יהיה לפחות פי שלושה.)

בשורה התחתונה: חישוב מספר ההישרדות שלכם עוזר לכם להוציא כסף בבטחה, אבל הוא גם עוזר לכם להעריך את מה שאתם באמת צריכים כדי, ובכן, לשרוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר