לצורכי חקירה

בגלל תקלות: מסוקי ה'ינשוף' בצה"ל קורקעו

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט על קרקוע מערך מסוקי ״הינשוף״ מפעילות אימונים ופעילות תובלה, זאת בעקבות שורת תקלות טכניות שכמעט הסתיימו באסון (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עופר צידון, פלאש 90)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, החליט הבוקר (שני), על קרקוע מערך מסוקי ה'ינשוף' מפעילות אימונים ופעילות תובלה, זאת בעקבות שורת תקלות טכניות שהתרחשו במנועי המסוקים בחודשיים האחרונים, אחד מהם, לפני כחודש, כמעט הסתיים באסון קשה כשהיה עמוס בחיילים.

במקביל להשבתת הפעילות, המערך הטכני של חיל האוויר יבצע חקירה טכנית ויבדוק את הגורמים לתקלות. עד לסיום החקירה, מערך מסוקי הינשוף יקורקע – למעט פעילות מבצעית.

כזכור, לפני כחודש וחצי מנוע המסוק שהטיס את הרמטכ"ל כוכבי כבה לפתע במהלך טיסה. בניסיון לתפעל את האירוע כיבו הטייסים, בניגוד לנהלים, את המנוע היחיד שעבד - ומסוק הינשוף החל לשקוע עד לגובה נמוך של מאה רגל, כ-30 מטרים מהקרקע. לבסוף הצליחו להנחית את המסוק ללא פגע.

בתגובה לאירוע במסוק הרמטכ"ל, דובר צה"ל אמר אז כי מדובר ב"תקלה טכנית": "המסוק, שביצע טיסת תובלה שבה טס הרמטכ"ל, נחת בשלום בבסיס ובמקומו הוזנק מסוק אחר שביצע את המשימה במלואה. מדובר בתקלת טכנית במנוע שתופעלה על ידי אנשי הצוות. הפעולות המיידיות של הצוות אפשרו את תפעול התקלה בביטחה ובשום שלב לא הייתה סכנה לנוסעים. האירוע מתוחקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר