מתקרבים לבחירות

נתניהו ובני גנץ מתקשים להגיע להסכמות

שבוע לפיזור הכנסת, ונציגי 'הליכוד' ו'כחול לבן' מתקשים להגיע להסכמות בניהם ואיום ההליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה אחת בלבד עדיין מונח על שולחן הכנסת (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ ובנימין נתיהו (צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

נציגי 'כחול לבן' ו'הליכוד' נפגשו אמש (שני) בכדי לנסות ולהגיע להסכמות בכדי למנוע הליכה לבחירות רביעיות, בתוך שנה אחת בלבד, אך הצדדים התקשו להגיע להסכמות. לדברי גורמים פוליטיים, האפשרות של הליכה לבחירות נוספות מונחת על השולחן וטרם הוסרה.

במרכז הפגישות: דרישת 'כחול לבן' לעמוד בהסכם הקואליציוני ולאשר תקציב דו שנתי. מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד ודורש תקציב חד שנתי. ב'כחול לבן' טוענים כי ההתעקשות של נתניהו על התקציב נועדה בכדי לנהל משא ומתן על מינוי בכירים במערכת אכיפת החוק.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת החוק המבקשת לדחות את מועד אישור התקציב במאה ימים נוספים.

יוזם ההצעה, ח"כ צבי האוזר, הציג את ההצעה ואמר: "חובה על כולנו לעשות הכול כדי למנוע בחירות בעת הזו וכדי להתמקד כולנו כאיש כאחד במאבק מול האתגר העומד בפנינו. ועל כן אותם מאה הימים הקבועים בחוק הם אינם רלוונטיים למצב הנוכחי היום.

"הייתי שמח שהיה מוצג בפני הכנסת הזאת תקציב ומאושר בתוך מאה יום, בהינתן שלא הוצג תקציב הצעתי להאריך את משך הזמן כפי שקבוע בחוק ממי היום ל-200 יום, מה שיאפשר לכל חלקי הקואליציה לקבל את אותם ההחלטות הדרושות. אם אנחנו נעשה משאל עם היום בקרב הציבור אני יכול להגיד שיש רוב ברור, מוחץ ומובהק כנגד יציאה לבחירות רביעיות לא קשור מה עמדתם של אזרחי ישראל בקשר לוויכוחים המכונה ימין ושמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר