הצהרה מיוחדת

שידור חוזר: גנץ מדבר לראשונה אחרי הניתוח

שר הביטחון בני גנץ התייחס במסיבת עיתונאים מיוחדת לנושאים שעל סדר היום, בהם ההסכם עם האמירויות שנעשה ללא ידיעתו - בפעם הראשונה מול מצלמות מאז שנותח. צפו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לפני זמן קצר (שלישי) דיבר ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, בפעם הראשונה מאז שהתעורר מניתוח הגב המורכב שעבר לאחרונה.

תחילה הוא התייחס להסלמה האחרונה בדרום, ואמר: "אנחנו נמצאים בדריכות בכל הזירות, בצפון, במרכז, ובדרום. חמאס משחק איתנו באש, אני אדאג שהאש תופנה אליו. המשוואה הזו תצטרך להיפסק לאלתר".

באשר להסכם עם איחוד האמירויות, אמר רה"מ החליפי כי "לא תקין שנתניהו עדכן אותי רק לאחר ההחלטה על כך. זהו הסכם חשוב ובעל פוטנציאל להתפתחות אזורית מאוד רצויה למדינת ישראל".

"חשוב להבין שחוסנה של ישראל תלוי בשני מאמצים", הוסיף גנץ: "מאמץ החתירה לשלום, והפקדה ללא פשרה על העליונות הביטחונית בכל מקום במזרח התיכון. אני מתכוון לתמוך במאמץ החשוב הזה יחד עם משרדי הממשלה האחרים, ולעשות זאת תוך הקפדה על הבטחת השיקולים והאינטרסים הביטחוניים של ישראל".

כאשר נשאל אם ידע על האישור למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, השיב גנץ: "ראש הממשלה עדכן אותי רק לאחר ההסכם, ולכן לא יכלתי לדעת. הקשרים שלנו עם מדינות המפרץ לא זרים לי, עסקתי בהם והייתי מעורב בהם קונקרטית. אני חוזר ומדגיש, סוגיית היתרון הייחודי של ישראל היא דבר שמוכר לי לאורך שירותי הצבאי כנספח הגנה, כסגן רמטכ"ל וכרמטכ"ל. שאף אחד לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי אפשר - אסור לקחת סיכונים ביטחוניים".

"צריך לקדם את ההסכם הזה, אני אשוחח עם שר הביטחון של האמירויות", ציין שר הביטחון. "נוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו נשמרים. צריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית. מטוס אף-35 הוא החזק ביותר בעולם, לא טוב שהוא מסתובב במקומות אחרים".

לדבריו, "צריך לוודא שהאינטרסים שלנו מתקיימים באופן קונקרטי, לרדת לסעיפים ולוודא שנותנים פתרון ביטחוני לכל אתגר. כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום וחשיבה ביטחונית".

ההצהרה הועברה מלון כפר המכביה, אליו עבר גנץ מבית החולים שיבא בתום הניתוח. במקום, כפי שדווח, הותקנו כל האמצעים הדרושים להמשך תפקודו.

הדבר נעשה בשל מבנה הבית שלו בראש העין, המחייב עלייה וירידה תכופה במדרגות - פעולה הקשה עבורו בשלב זה. יצוין, כי על השהות בבית המלון משלם שר הביטחון מכיסו הפרטי.

צפו בשידור החוזר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר