צפו ב'המבקר'

אבי אילסון משיק ב'המבקר' את הקליפ החדש: "תן לי אור"

הזמר אבי אילסון משיק את הקליפ החדש והמושקע שלו בראיון באולפן כיכר השבת, על היצירה ומדוע בכלל להשקיע בקליפים בימים אלו? וגם ביצוע ספונטני של הלהיט באולפן (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך, זאבי רוזנברג)

שבוע בלבד מהשקת הסינגל קליפ החדש שלו "תן לי אור", בלחנו של אלחנן אלחדד ובעיבודם של הצמד אלי קליין ואיצי ברי, והזמר אבי אילסון יכול להיות מרוצה במיוחד עם יותר ממאה אלף צפיות ביוטיוב. לרגל השקת הקליפ החדש הוא מגיע לכיכר השבת חמוש בסוכריות ופאזל "תן לי אור" מושקע ומספר על ההחלטה להוציא את הקליפ בעיצומם של ימי הקורונה.

"זה יצא באמת בתקופה שכולנו וכל העולם בחושך ומחפשים את האור בקצה המנהרה וזה יצא בטיימינג טוב מבחינת המסר" אומר אילסון אך מוסיף, "כלכלית להוציא את זה עכשיו זה אכן לא חכם, אלא שזה כבר היה מוכן ואני בשונה מהרבה אנשים סביבי הגעתי להחלטה שהקהל שלי מחכה למשהו חדש וטוב ובעיני זה שלח לחמך".

"זה עשה הרבה טוב לאנשים, יצאו אמנם עוד שירים בתקופה הזו, אבל בקליפ הזה יש תחושה של בין הזמנים עד הסוף והתגובות מתאימות. אולי כלכלית נקודתית זה לא שווה בהמשך זה ישתלם. צריך לזכור את הקהל שלך לא רק כסף כל הזמן", מסביר אילסון את החלטתו.

"זה תסריט שעבדתי עליו 4-5 חודשים, כדי לייצר את כל האלמנטים דוגמת הסוכריות והפאזל, שזה לא יהיה רק לצפייה אחת, אלא שבכל פעם שתצפה תראה עוד פרטים שלא שמת לב אליהם בפעם הקודמת", הוא מספר על תהליך היצירה.

"בקליפ הקודם "שיבוא", היה את הסטיקרים ופתאום קלטתי באירועים שחצי שנה אחרי זה אנשים ביקשו את הסטיקר. הבנתי שב-2020 אנשים לא רק שומעים מוזיקה אלא גם רוצים להרגיש. הפעם הדפסנו כבר שני ליינים חדשים של פאזלים וזה מתחבר למה שקורה, אנשים בבית עם הילדים ורוצים את החוויה המלאה גם עם הפאזל", מספר אילסון.

אילסון מסביר מדוע הוא בוחר לעשות קליפים לכל השירים שלו למרות העלויות הגבוהות, "הקליפים פחות מיועדים כדי להעלות מחיר לחתונות או לשיר בחתונה יותר יוקרתית, אלא כדי להגיע לעוד יעדים בעולם, ולהכיר את עצמי לאנשים שחיים יותר מדיה ופחות בעולם הישיבות או אולמי וגשל. וזה פשוט עובד. כמויות החו"ל שטסתי בשנתיים האחרונות לא דומות למה שטסתי לפני הקליפים", מצהיר הזמר.

הוא מסביר את הסיבה מדוע כזמר חתונות הוא רוצה ליצור חומרים מקוריים משלו, "אני רוצה להביא אמירה, פס קול שלי וסגנון שלי ואני חושב שאני מהראשונים בארץ כבר מהקליפ 'חתן וגם כלה', שלקח את הקליפים צעד קדימה ברמת ההפקה והתסריט שלהם. ואני נהנה מזה. מבחינתי זה תחביב, הלכתי ללמוד תסריטאות במיוחד בשביל זה ואני כותב בעצמי את התסריטים של כל הקליפים שלי".

אילסון מוזיקאי בעצמו, שמנגן על כמה כלים, מספר על תהליך היצירה עם הצמד אלי קליין ואיצי ברי, "לא היה להם פשוט לעבוד איתי, ויש הרבה מעבדים שלא אוהבים אותי ולא מוכנים לעבוד איתי, בגלל המעורבות המלאה שלי בכל פרט בעיבוד. אבל ככה אני עובד וזה אכן בסופו של דבר משתלם ומצליח. איצי ברי אמר לי שב'שיבוא' הוא כבר לא יכל לראות אותי אבל אחרי שהשיר יצא וחווה את ההצלחה הגדולה ב"ה הוא הבין שההשקעה הנוספת שעשינו השתלמה לחלוטין".

הוא חושף האם הוא מתכוון להוציא אלבום למרות השינוי בעולם המוזיקה ומדוע, וחושף גם סקופ בנוגע לעיבודים שיופיעו בעתיד ומה הכי מרגש אותו בחתונות בהן הוא שר. ולסיום, ביצוע לייב ספונטני ללהיט החדש "תן לי אור".

צפו בראיון המלא:

לשירים המלאים בפינת 'המסננת':

קובי ברומר - כמה טוב השם

יגל הרוש - להללך

יעקב מנשה - הביטה ענני

שמואל פרדניק - אשרינו

הפרויקט של רביבו - האדרת והאמונה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר