באולפן 'כיכר השבת'

פרופסור גרוטו חושף: יהיו הקלות ב'הגבלות' על בתי הכנסת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, חושף באולפן 'כיכר השבת' כי כבר בקרוב יהיו הקלות בהגבלות שהוטלו בעת קיום מנייני תפילה בבתי הכנסת ובמרחב הפתוח • צפו בדבריו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, חושף באולפן 'כיכר השבת' כי בקרוב יהיו הקלות בהגבלות על ההגבלות לקיים מנייני תפילה בבתי הכנסת ובמרחב הפתוח. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדברי גרוטו: "אנחנו פועלים לשינוי העניין הזה שיוכלו להיות תפילות יותר במרחב הפתוח, תפילות יותר גדולות. בפרט בסליחות, שזה בלילה. פועלים שיהיה ניתן להגדיל את מספר האנשים".

על ההשוואה למתרחש בהפגנות, אומר גרוטו: "אין מה לעושת, זו מדינה דמוקרטית, אי אפשר לעצור את זכות ההפגנה, זה נקבע בחוק. אבל דרך אגב נקבע בחוק הקורונה החדש אי אפשר לסגור בתי תפילה, גם אם יהיה סגר, בתי תפילה יפעלו".

גרוטו חזר להתייחס לנושא מנייני התפילות: "בהחלט אנחנו עובדים על מתווה קפסולות, בחוץ, בקבוצות של שלושים. זו בשורה שנוכל להביא לקראת השבוע הבא".

פרופסור גרוטו התייחס לתפילות בתוך בתי הכנסת, בהשוואה לאולמות התרבות ואמר: "יש הבדלים, לא כל בתי הכנסת ערוכים לחלוקה. אבל החלט זה משהו שאנחנו דנים בו כרגע, למצוא פתרון למתווה הזה. לא נוכל להכניס אלפים אבל בהחלט מספרים יותר סבירים שיוכלו להתפלל בחגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר