משבר בקואליציה

חוק 'דחיית התקציב' נדחה רק לשבוע הבא

הרוחות במערכת הפוליטית לא רגועות: חוק דחיית התקציב שהיה אמור לעבור היום בכנסת, נדחה ליום שני הבא, בשל חוסר הסכמות בין חברות הקואליציה הליכוד וכחול לבן (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הרוחות במערכת הפוליטית לא רגועות: חוק דחיית התקציב שהיה אמור לעבור היום בכנסת נדחה ליום שני הבא, בשל חוסר הסכמות בין הליכוד לכחול לבן.

לאחר שבוטלה ישיבת וועדת הכספים, וקידום חוק התקציב נעצר, במפלגת הליכוד האשימו את כחול לבן ב"עצירת כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים".

בהודעת הליכוד נכתב, כי "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בוועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון ולילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

בכחול לבן תקפו חזרה את הליכוד ואמרו, כי המפלגה מחפשת תירוצים להליכה לבחירות. זאת, בתגובה להאשמות הליכוד כי כחול לבן פוגעת במהלך העברת התקציב ובעבודתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות", אמרו בכחול לבן.

"כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה", נמסר.

המתיחות בקואליציה היא גם בין מפלגת הליכוד למפלגת העבודה שתקפה את הליכוד על רקע משבר התקציב, "המוסר הכפול מצד הליכוד זועק לשמיים. אם הליכוד היה באמת דואג לאזרחי ישראל, אז היה כבר מוגש לכנסת תקציב יציב לעד סוף שנת 2021 שהיה נותן מענה לכל אזרחי ישראל, כפי שהם התחייבו בהסכם הקואליציוני עליו חתמו רק לפני 3 חודשים. אבל, מה שבאמת מעניין את הליכוד זה לייצר מנופים שיפגעו בשלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר