"מדינה עם ערכים"

החילוץ מתימן לאיחוד האמירויות: מאחורי הקלעים

הסיפור המרגש של חילוץ בני המשפחה היהודית מתימן, לאיחוד באמירויות עם בני משפחתם מלונדון: הרב הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר שהיה מעורב, שיגר מכתב לנסיך (בעולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האיחוד המשפחתי המרגש (צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

ימים ספורים לפני חתימת ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, פרסמו בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה סיפור מרגש, שהובא בהרחבה גם כאן ב'כיכר השבת'.

בסיוע ישיר של נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, שעמו נחתם הסכם השלום עם ישראל, חולצה משפחה יהודית מתימן לאחר שנשקפה סכנה לחייה.

בני המשפחה חולצו בשלום והגיעה לאבו דאבי, שם התאחדו עם קרובי משפחתם שבשנים האחרונות היגרו ללונדון, עימם לא נפגשו במשך 15 שנה.

כעת, נחשפים פרטים רבים מאחורי הקלעים: מתברר כי רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר גויס למערכה והפעיל את השפעתו על הנסיך מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי, להיכנס לעובי הקורה ולסייע למבצע ההומניטרי.

הכתבה על האיחוד המרגש (צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

בשנים האחרונות ככל שמצב היהודים בתימן הלך והחמיר נעשו ניסיונות רבים לחלץ את שארית הפליטה שעדיין נותרו במקום.

אולם מספר משפחות סירבו להגר מהמדינה מסיבות שונות, בין היתר בעקבות כך שהוריהם המבוגרים נותרו עדיין במקום. בחלק ממקרים חילצו ארגונים יהודים את ילדי המשפחה והעבירו אותם למדינות שונות בעולם.

כך היה עם אחד המשפחות הוותיקות בתימן. ההורים עצמם לא היגרו, אך ילדיהם כולם כבר עזבו את תימן לפני כחמש עשרה שנה, ובמהלך השנים האחרונות התאחדה המשפחה כולה בלונדון שם קבעו את מגוריהם, ואילו ההורים נותרו עדיין מאחור.

בתקופה האחרונה מצב היהודים בתימן הולך ומחמיר, לאחר שקבוצות קיצוניות וביניהם החותים השתלטו על אזורים במדינה ומצירים את צעדיהם של הקהילה היהודית המדלדלת עד כדי סכנת נפשות.

לאחרונה התברר לבני המשפחה מלונדון כי יש חשש כבד לגורל יקיריהם. והם החלו בפעולות הצלה בכדי להוציא את הורים מעמק הבכא. עסקנים בכירים החלו בפעולות הצלה בינלאומיות בכדי לחלץ את המשפחה היהודית.

בין השאר, היה צורך במדינה בעלת ברית עם תימן שתיקח חסות על ואף תעניק אשרות כניסה - ואיחוד האמירויות העניקו אזרחות הן לאלו שחולצו מתימן, והן לבני משפחתם מלונדון.

אחרי החילוץ, כתב הרב לאזאר מכתב מיוחד לנסיך הכתר: "בשם משפחות יהודי תימן מתכבד אנו להודות לכבודו על המחווה ההומניטארי והעזרה והסיוע הכל-כך חשוב שהעניק הנסיך בהענקת אשרת הכניסה למשפחות יהודי תימן, בכדי שניתן יהיה לחלצם מתימן לאבו-דאבי, ובאמצעות זה להציל אותם ממצב של סכנת נפשות, בהם הם היו עד עתה".

"איחוד האמירויות, היא אחת המדינות המיוחדות ביותר בכדור הארץ, מדינה עם ערכים, מדינה עם סובלנות, מדינה עם רוחב לב, מדינה שכולה נתינה. ולכן במידה כנגד מידה, היא אכן זוכה לברכת הא-ל ולברכת שמים במידה כה מרובה. ללא ספק שהמעשה האצילי הזה של הצלת נפשות, יעלה בעזרת הא-ל עוד יותר את קרנה של איחוד האמירויות, יברך את המדינה, יברך את העומדים בראשה, יברך את תושביה, והם יראו ברכה בכל מעשי ידיהם על כל צעד ושעל...".

הגר"ב לאזאר אף התייחס להסכם השלום שהתגבש בשבוע האחרון בין איחוד האמירויות לישראל: "בימים אלו העולם כולו רואה את ידה של איחוד האמירויות המושטת לשלום, בכדי להביא לאחדות בין העמים. הצעד שעשתה איחוד האמירויות, הוא צעד גדול של אחדות ושל שלום. בוודאי יבואו עוד אומות אחרים בעקבותיה, אבל זכות הראשונים שמורה לה לעד", דברי רבה של רוסיה.

בתוך כך, עפ"י הפרסומים האחרונים שארית הפליטה של יהודי תימן שעדיין נותרו במקום, מבקשים גם הם להגר לאיחוד האמירויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר