תיאור מזעזע

'מלונית קורונה' בלי איש רפואה - מול ילדה עם קוצר נשימה

בעוד ילדה חרדית בת 11 מפרפרת עם קשיי נשימה, במלונית הקורונה בה היא שוהה, גילו הוריה כי אין במקום איש רפואה או ציוד עזרה בסיסי. גם לאמבולנס הם המתינו כ-40 דקות • תיאור מזעזע (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' באלול תש"פ | 23.08.20
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"מדינת חלם בהתגלמותה", כך מגדירים הורים חרדים המאושפזים במלונית קורונה, את ההתנהלות במקום שבמסגרתה לא היה מענה רפואי במשך זמן רב לבתם חולת הקורונה שחשה בקוצר נשימה.

המקרה, החושף לכאורה התנהלות בעייתית כללית, התרחש בסוף השבוע האחרון בבית ההארחה בישוב גורן שבצפון, שכידוע הוסב ל'מלונית החלמה' עבור חולי קורונה מהציבור החרדי.

למקום הגיעו ביום רביעי שעבר שמונה בני משפחה אחת, מביתם שבמודיעין עילית; למרות שכמעט ולא יצאו מפתח ביתם מפורים(!), בשל סיכון אסתמטי לאם, הם ערכו בדיקת קורונה לאחר שהאב איבד חוש ריח, וגילו שנבדקו.

יום לאחר מכן, בחמישי בערב, ההורים זיהו לפתע אצל ילדתם בת ה-11 סימנים ברורים למצוקה נשימתית, במה שנראה כהתקף חריף של קוצר נשימה. כשהם פנו למי שמוכרים להם שם כאחראים, החלה הסחבת - בעוד הילדה מפרפרת.

מתברר, שבמלונית הקורונה לא הוצב אף איש רפואה. בקבלה של בית המלון הפנו את ההורים הדואגים לפיקוד העורף, אלא ששני ניסיונות ראשונים להשיג את החמ"ל לא נענו.

הורים כועסים במלונית קורונה. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"בשלב זה", מתארת האם בשיחה עם 'כיכר השבת', "כשראינו שהסטורציה נשארת על 80, שזהו מצב בעייתי מאוד בנשימה, הזמנו לבד את מד"א. רק אז התקשרו אלינו מהחמ"ל של פיקוד העורף, ולתדהמתנו מה שהיה להם לומר, הוא שהיות ועל דעת עצמנו הזמנו מד"א זה יהיה על חשבוננו".

אך בכך לא תמה הסאגה המבישה: הילדה במצוקה והוריה הלחוצים נאלצו להמתין כ-40 דקות עד שהגיע אמבולנס, וזה פינה אותם להמשך אבחון וטיפול בבית החולים בני ציון שבחיפה.

בהמשך, לאחר שהילדה שוחררה מבית החולים ושובה לבני משפחתה שבמלונית, ביקשו הוריה שיהיה לצידם בלון חמצן למקרה ויהיו חלילה התקפות נוספות של קוצר נשימה, אך הם נענו שאין בנמצא דבר כזה.

"זו מדינת חלם", אומרים ההורים בתסכול. "איך זה שאין במלונית של חולי קורונה שום איש רפואה? למה כל כך הרבה זמן חיכינו לאמבולנס בכזה מצב מסוכן?".

לסיום הם מוסיפים: "מילא שבאופן תמוה נצטרך לשלם כעת על האמבולנס, לפי דברי אנשי פיקוד העורף. כפרת עוונות. אבל אם הסיפור הרפואי היה מתפתח למשהו רציני יותר, מה היו אומרים אז האחראים על המלונית? זה מצב שאסור שיימשך!".

מפיקוד העורף נמסרה ל'כיכר השבת' התגובה הבאה: "צוות המלון יחד עם צוות פיקוד העורף עושים כל שביכולתם לסייע ולהנעים את שהות המחלימים במלון. כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב".

"ככלל, מלוניות המאכלסות חולי קורונה משמשות כמתקן הבראה הנותן מענה חלופי לאשפוז. כל היבטי הטיפול הרפואי נעשים על ידי קופות החולים. במקרה המדובר הוסבר למשפחה שעליהם לפנות לקופת החולים בהתאם למצב הילדה, ושעומדת בפניהם האפשרות להזמין אמבלונס של מד"א באופן עצמאי. התשלום עבור האמבולנס מוסדר כתמיד על ידי המטופל מול קופת החולים בה הוא חבר".

יצוין, כי ממד"א טרם נמסרה תגובה לטענות הקשות, במענה לפניית ל'כיכר השבת'. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר