פינדרוס בפליטת פה

נדחה הדיון באישור הפשרה שתמנע בחירות

השעות נוקפות לקראת חצות הלילה מחר, אישור המהלך שיכלול פשרה בין הליכוד לכחול לבן נדחה והיציאה לבחירות - הרביעיות בתוך כשנה וחצי - שוב נראית קרובה מאוד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

בתום שעתיים של דיון, ולאחר שלא הושגו הסכמות בין כחול לבן לליכוד, ננעלה היום באופן זמני (ראשון) ישיבת וועדת הכספים שהתכנסה כדי לאשר את החוק לדחיית אישור התקציב שנועד לאפשר פרק זמן נוסף לפשרה בין הצדדים בקואליציה ולמנוע בחירות.

כזכור, בעוד מעט יותר מיממה תצא מדינת ישראל לבחירות באופן אוטומטי, כפי שקובע החוק במקרה של אי אישור תקציב מדינה, לגביו חלוקות הפעם כחול לבן והליכוד אם יש לעשותו כחד-שנתי או חד-שנתי.

ח"כ יצחק פינדרוס, ממלא מקומו של יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני המחלים מהצנתור שעבר, פלט בשלב מסוים בדיון משפט המעיד על כוונות הליכוד, כשסיפרכי קיבל הוראה מיו"ר הכנסת יריב לוין לדחות את ההצבעה לשעה 21:00 בערב.

"נתכנס שוב, על פי בקשת יו"ר הכנסת, להצבעות בשעה תשע", הרחיב פינדרוס. "היה וכחול לבן והליכוד יגיעו להסכמות, נגיע להצבעות על החוק שהצענו כאן. היה ולא יגיעו כחול לבן והליכוד להסכמות, יכול להיות שנבשר לעם ישראל על בחירות".

מ" יו"ר הוועדה אף פנה לחשב הכללי וליעוץ המשפטי של ועדת הכספים, ואמר: "אנחנו לא מוכנים לקבל את המצב, שכרגע אחרי הצבעה על החוק הזה, אנחנו עד ה-3 לדצמבר ללא תקציב. אנחנו זקוקים לפתרון".

"לכן אנחנו דורשים שבשלושת החודשים האלה תהיה התנהלות במינימום סבירה, כמו ב-2019. תמצאו פתרון משפטי, וקחו בחשבון שיכול לקרות שלא יהיה תקציב למדינה בתקופה הזו", הדגיש פינדרוס.

לאחר מכן דרש ח"כ אחמד טיבי מפינדרוס להפסיק את דיוני וועדת הכספים, וכאמור נענה. "אנחנו מבזבזים זמן. עוד שעה צוותי הליכוד וכחול לבן יושבים", אמר טיבי, "ופה בוועדה לא יקרה כלום. פה טוחנים מים. לא יהיו הצבעות לפני 9 בערב. אני מבקש להפסיק את הישיבה".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר