המבוגרים לא ייזרקו

'חברון' נכנעה: ייפתחו קפסולות נוספות - ל'וועדים' הגבוהים

אחרי הסאגה המצערת שהסעירה את עולם הישיבות בתחילת ה'זמן', כאשר בחורים מבוגרים מישיבת חברון טענו כי "סוננו" החוצה, נראה כי הנהלת הישיבה לוקחת צעד אחורה • כל הפרטים (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמידי חברון טרם פתיחת ה'זמן' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: הסערה שפרצה עם תחילת 'זמן אלול' בעולם הישיבות, כאשר נודע על ההחלטה הבלתי רשמית בישיבת חברון, שתוביל ל'סינון' של מאות בחורים מבוגרים - עומדת לגווע, לאחר שההנהלה החליטה להיכנע.

כזכור, ב'כיכר השבת' סוקרה הפרשה המקוממת, תוך הבעת תרעומת מצד הורים ובחורים על הנהלת הישיבה, שלטענתם זנחה את הבחורים שהיו בשר מבשרה של 'חברון' במשך שנים ארוכות.

כעת, בעקבות הביקורת, נראה כאמור כי בישיבת חברון לקחו צעד אחורה, ומנסים להחזיר לישיבה את התלמידים מה'וועדים' הגבוהים, שישי ושביעי.

כידוע, מרבית בני הישיבה החלו את הישיבה בא' אלול, ב'קפסולות' שארגנו עבורם במתחם הישיבה, אליהן לא הורשו לבוא כמה מאות נוספים, הנמנים על הבחורים המבוגרים בישיבה.

במקביל, בי"א אלול תכננה הישיבה לפתוח קפסולות נוספות, עבור בחורים שלא התחילו את ה'זמן' בא' אלול. עובדה זו נוצלה בשעות האחרונות על ידי ההנהלה, שהודיעה כי הקפסולות הללו יועדו מעתה לתלמידי הוועדים הגבוהים, שיגיעו לישיבה רק כשבועיים אחרי תחילת הזמן באופן רשמי.

בנוסף, ישיבת חברון פתחה "כולל" לבחורים מבוגרים, במתחם בעיר חדרה, לשם מגיעים בחורים מבוגרים מהוועדים הגבוהים, מ'שישי' ומעלה.

הבחורים מגיעים לישיבה. ארכיון (צילום: צבי הרשקוביץ)

אלא של'כיכר השבת' נודע, כי חלק מאותם תלמידים, המרגישים שזנחו אותם, החליטו לא לחזור לישיבה כלל, למרות שכאמור יש במקום קפסולות חדשות המיועדות גם עבורם.

הדבר בא בהמשך לדברים הקשים שפורסמו מפי חבריהם ב'כיכר השבת', עם פתיחת זמן אלול בישיבות, כשבין היתר נטען: "כבר כחצי שנה אין להם יחס מהישיבה, הם לא היו בישיבה ואין להם כל קשר כיום לישיבה. ואז, בראש חודש אב, הודיעה להם הנהלת הישיבה באופן חד צדדי, כי בחורים מגיל 23-24 (וועד שישי) לא יוכלו להמשיך את הלימודים בישיבה".

"היינו בהלם", תיארו הבחורים שהודרו: "נתנו את מיטב שנותינו בישיבה, וכעת כשהמצב קצת רגיש, זורקים אותנו לגורל הבלתי נודע, כאשר לרבים מאיתנו אין - כפשוטו - לאן לחזור, משום שהמצב בבית מורכב ושום ישיבה או מוסד לא מקבל בכזו תקופה מורכבת. מה גם שרובנו בשידוכים, וכמובן ששוק השידוכים שלנו ישתנה בשל כך ב-180 מעלות".

יצוין, כי בישיבת חברון סירבו להגיב לדברים המופיעים בידיעה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר