'להחזיר עטרה ליושנה'

תאג' התורה: ישיבה חסידית בערבית תכשיר 'שלוחים' למדינות ערב

השאיפה: שלוחי חב"ד במדינות ערב. איך עושים את זה? מקימים ישיבה על טהרת הערבית עם לימודי גמרא בערבית ושיחות היומיום בין הבחורים יהיו גם - בערבית • כל הפרטים (חסידים)

חיה כהן | כיכר השבת |
ישיבת תאג' התורה שתכשיר שלוחי חב"ד בערבית (צילום: ישיבת תאג' התורה)

לפני כשבועיים נחתם הסכם שלום היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות ובעקבותיו תיפתח בקרוב ישיבת "תאג' התורה" ("כתר התורה") - הישיבה החסידית הראשונה ששואפת להכשיר שליחי חב"ד למדינות ערב ולכן, כל לימודי הקודש ושיחות היומיום בישיבה יהיו על טהרת השפה הערבית.

הישיבה מיועדת לגילאי ישיבה גדולה ומעלה המיועדים להיות "שליחים נאמנים לפעול בקרב 350 מיליון דוברי ערבית ברחבי העולם".

"הישיבה ממוקמת באזור שכם - 'לעובדו שכם אחד', ביישוב איתמר שבשומרון" אומר לכיכר השבת הרב יחזקאל בן אהרון, מקים הישיבה שיעמוד בראשה. "מטרת הישיבה להכשיר שלוחים לתקן עולם במלכות ש-ד-י. הרבי אומר שהעולם מוכן לגאולה, כולל העולם הערבי וזה תלוי בעם ישראל שייקחו אחריות על הנהגת העולם. כמו כן, במדינות ערב ישנם יהודים דוברי ערבית בלבד ויש צורך בתלמידי ישיבות שידעו להתחבר אליהם".

לדברי הרב בן אהרון, לימודי הגמרא והחסידות בישיבה יהיו בערבית. "לאחר לימוד מובנה ומסודר במשך כמה חודשים התלמידים יוכלו ללמוד ולתרגם סוגיות תורניות בגמרא, בהלכה ובחסידות".

אז מצופה מהתלמידים שנרשמים לישיבה לדעת ערבית בסיסית?

"לא. התלמידים שיתקבלו ירכשו את השפה באופן מסודר ורק עם חומרים תורניים. אנחנו בעיצומו של פרויקט תרגום חומרים לערבית".

"להחזיר עטרה ליושנה"

סדר היום המתוכנן בישיבה יהיה כמו בכל ישיבה חסידית אחרת. קימה, מקווה ולימוד חסידות שיורכב מעברית וערבית - בסוף השיעור התלמידים יקבלו סיכום של החומר במשפטים פשוטים שיוקלטו בעברית ובערבית. לאחר התפילה, ינוצל הזמן בחדר האוכל לתרגול תקשורת בערבית יומיומית. בהמשך היום, יועברו סדרי הלימוד באותה שיטה של עברית-ערבית ובסוף כל יום יידרשו התלמידים לתרגל כ-30 משפטים תורניים בערבית.

"הרבי מחדד שמשה רבינו תרגם את התורה לשבעים לשונות לפני הכניסה לארץ על מנת להחדיר את קדושת התורה לשפת העולם. כדי שנוכל לפעול על העולם את שליחותנו כיהודים - 'תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם' - צריך לדעת להתחבר גם לשפתם. בדרך כלל, ברוב המקומות בעולם ישנם יהודים הדוברים ולומדים את התורה בשפה המקומית אבל בשל המתיחות הביטחונית, לא מתקיימים לימודי קודש בערבית במדינות ערב בשבעים השנים האחרונות" אומר הרב בן אהרון ומזכיר את ישיבתו של הבן איש חי בעיראק ואת ספרי הקודש של הרמב"ם ורב סעדיה גאון שנכתבו בערבית. "בעזרת ה' נזכה להחזיר עטרה ליושנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר