האלימות בהפגנת השמאל

קצין המשטרה שהיכה ישוב לשטח; בדיקה על קצין נוסף

בעוד מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד מודיע בכנסת כי הקצין ניסו גואטה שתועד מכה מפגין נגד נתניהו ישוב ככל הנראה לשטח כבר היום, נודע כי מתנהלת בדיקה על עמיתו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטר מושך את המפגינה (צילום: מתוך טוויטר)

המחלקה לחקירות שוטרים תפתח בבדיקת חשד להתנהגות אלימה מצד קצין משטרה נוסף, מפקד תחנת לב הבירה נצ"מ שימי מרציאנו, בהפגנת השמאל נגד נתניהו במוצאי השבת האחרון. כך נודע לפני זמן קצר (שני). מתברר, כי ‏מח"ש בוחנת סרטון בו נראה מרציאנו מושך מפגינה.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד הודיע היום (שני), כי סנ"צ ניסו גואטה צפוי לחזור כבר בקרוב לתפקוד מלא, למרות שתועד מכה מפגין במחאת השמאל מול מעון ראש הממשלה.

בדבריו, בישיבה של ועדת הפנים בכנסת, טען ידיד כי גואטה "הפעיל את מלוא שיקול דעתו, התיק לגביו נחקר במחלקה לחקירות שוטרים וככל שההרחקה שלו מסתיימת היום הוא יחזור לתפקוד מלא".

בתגובה אמר בדיון ישי הדס, מהמיליטנטיים שבין פעילי 'הדגלים השחורים': "להביא את ניסו גואטה במוצאי שבת להפגנה, זה דגל אדום".

"הוא קצין במשטרת ישראל, שיש לו זכויות מלאות", יצא מנגד ניצב דורון ידיד להגנתו של פקודו, המשמש כאחד מקציני השטח הבכירים של המשטרה בעיר ירושלים.

שימי מרציאנו, הקצין שייבדק, מימין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"יש ברשותי צילומי מסך המעידים שמפגינים הגיעו לשם כדי להתעמת עם השוטרים", הוסיף מפקד המחוז. בתגובה, אמר לו יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ: "אני מציע לך לחזור בך; המפגינים לא באים להתעמת עם השוטרים".

הורוביץ סיפר: "הייתי שם בעצמי, וראיתי שההפגנות לא אלימות. הם באים להפגין על השחיתות השלטונית, לא נגד המשטרה. האלימות מתחילה כשהשוטרים מתחילים לדחוף. אף אחד לא בא כדי לפגוע במשטרה. המשטרה צריכה לרסן את השוטרים, שלא מספיק מרוסנים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר