מקרה נדיר

פניה של ילדה חולת קורונה מאזור המרכז שותקו

סיבוך נדיר, המוכר כ'תסמונת מילר-פישר', הופיע בפניה של ילדה בת 14 מאזור המרכז, חולת קורונה; בעולם הרפואי קשרו בעבר, במקרים דומים, בין תסמונת זו לבין הנגיף (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שיתוק בפנים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ילדה בת 14 מאזור המרכז אושפזה לאחרונה בבית החולים שיבא, לאחר שלקתה בשיתוק עצבים היקפיים, בהם עצבי הפנים, ובדיקות שנערכו לה גילו כי היא גם חולת קורונה.

על פי הדיווח של ד"ר איתי גל ב-ynet, הנחת העבודה כעת היא שהילדה לקתה בתסמונת שנקראת 'מילר-פישר', שכמה מקרים ברחבי העולם קשרו בינה לבין הנגיף.

הכל החל כאשר בת ה-14 הרגישה לפתע חולשה, בימים האחרונים, במה שתוך זמן קצר הידרדר להופעת שיתוק בפניה. בשל כך היא הובהלה לבית החולים, וכאמור היא יצאה חיובית בבדיקת הקורונה שנעשתה לה במקום.

במקביל, בדיקות ה-MRI מוח והדם שבוצעו לה לא העלו נתונים חריגים. ב/שיבא' כאמור מעריכים כי היא לקתה בתסמונת הדי נדירה, שלפי ד"ר גל דומה לתסמונת אחרת בשם 'גיאן ביארה', המוכרת יותר.

תסמונת מילר-פישר, הניכרת לרוב בשני צידי הפנים, מתאפיינת בעיקר בסימפטומים הבאים: אופתלמופלגיה (שיתוק גלגלי העיניים), א-רפלקסיה (היעדר רפלקסים בגוף) ואטקסיה (חוסר ביציבה ושיווי משקל).

זו מחלה שבדרך כלל עוברת מעצמה בתוך עשרה שבועות, וטרם אותר טיפול יעיל להפחתת הסיכונים הכרוכים בה או לקיצור תקופתה. רק במקרים נדירים עלולים סימני התסמונת לגרום לסיבוכים קשים או להישאר לזמן ארוך יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר