המועד האחרון מתקרב • מתח שיא

בחירות בפתח? בכיר בליכוד: 'בכחול לבן בורחים - ומשקרים'

הדד-ליין ליציאה אפשרית לבחירות, הלילה בחצות, מתקרב, ונראה כי הצדדים מתבצרים בעמדותיהם • בכיר בליכוד מאשים כי בכחול לבן נסוגים מהפשרה לה הסכים אמש ראש הממשלה נתניהו (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באלול תש"פ | 24.08.20
נתניהו וגנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בכיר בליכוד העביר היום (שני) תדרוך קרבי נגד אנשי מפלגת כחול לבן, באווירה של טרום בחירות, שעות ספורות לפני הדד-ליין: הלילה בחצות, אם לא יעבור החוק לדחיית אישור תקציב המדינה, תצא ישראל לבחירות באופן אוטומטי.

וכך בין היתר אמר מי שהוגד כ'בכיר מאוד' בליכוד: "כחול לבן בורחת מ'פשרת האוזר' שהם עצמם הסכימו לה, וגוררים את המדינה לבחירות בטענות שקריות והערמת קשיים של הרגע האחרון".

"על אף שראש הממשלה נתניהו כבר הודיע", הוסיף איש הליכוד, "שלא יתערב במינויי בכירים במערכת המשפט, כחול לבן מסרבים להקים ועדה פריטטית (שיוויונית) למינוי בכירים כפי שקבעה פשרת האוזר וכפי שהוסכם בהסכם הקואליציוני".

נתניהו מקבל את הפשרה, אמש (צילום: חדשות הערב, כאן 11)

עוד, לדבריו, "כחול לבן גם מנסים להגדיר את התקציב כדו-שנתי למרות שבפשרת האוזר התקציב אינו מוגדר כך, וכחול לבן דורשים את אישור תקנון הממשלה - דבר שגם הוא לא מופיע בפשרת האוזר עליה סוכם".

"בזמן שכחול לבן של גנץ הסכימה לפשרה, כחול לבן של גבי אשכנזי גוררת את המדינה לבחירות", סיכם הבכיר מהליכוד את התדרוך התוקפני.

מפלגת כחול לבן מצידה הגיבה לדברים במתקפה משלה. "לנתניהו נותרו שעות ספורות להוכיח את הבטחתו לאומה מאמש למנוע בחירות בישראל. נותרו לו שעות בודדות להראות אם יעמוד בהבטחתו לציבור לקיים ממשלת אחדות שתטפל בקורונה ובביטחון, או לשבור את הכלים לטובת שיקוליו האישיים והמשפטיים".

"הבהרנו יותר מפעם אחת, כי כל הנושאים פתירים, ובלבד שההסכמים ימולאו כפי שהובטחו וימנעו בחירות מיותרות לישראל. כל ניסיונות מחטף הרגע האחרון של הליכוד באשר למינוי פרקליט מדינה או יועץ משפטי לממשלה יתקלו בחומה בצורה", השמיעו בכחול לבן הצהרות כוונות ברורה.

גם לדברים הללו מיהרו בליכוד לספק תשובה. בהודעה נוספת, רשמית, נכתב: "ראש הממשלה נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל".

"ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת. הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ'פשרת האוזר' ולגרור את המדינה לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר