בין 100 ל-250

המתווה המלא לאירועי תרבות במקומות סגורים

ועדת הקורונה החליטה היום לאשר את המתווה שיאפשר הופעות תרבות במקומות סגורים. המתווה מדבר על 60% מהתפוסה באולם, ו-250-100 איש - תלוי בגודל (חדשות, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הופעה של אברהם פריד וישי ריבו (צילום: ישי ירושלמי VIP. סטילס: מנדי הכטמן)

לאחר דיונים מרובים, וועדת הקורונה החליטה היום (שני) לאשר את המתווה שיאפשר הופעות תרבות במקומות סגורים, לפי 60% מהתפוסה באולם, ולפי 250-100 איש תלוי בגודל האולם. הפרטים המדויקים ייקבעו סופית בקבינט הקורונה.

על פי המתווה, החל מיום שלישי הבא, י"ב באלול (1 בספטמבר) מופעי תרבות באולמות סגורים יוכלו לחדש את פעילותם בתנאים מיוחדים, שיובאו להחלטה בקבינט הקורונה היום או מחר.

מה שעבר בוועדת הקורונה מדבר על חלוקת הארץ למספר אזורים - לפי מתווה הרמזור: בישובים ירוקים, תותר התכנסות עד כ60% מהתפוסה (בניגוד ל-70% תפוסה כבקשת משרד התרבות) וביחידות של מאה איש לכניסה. באולמות גדולים, יתאפשר כינוס של יותר מאלף איש.

יו"ר וועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, אמרה: "פעלנו כל העת שתתאפשר חידוש הפעילות גם באולמות סגורים, סוכם שאכן ייפתחו ב-1 בספטמבר והבטחנו שנוודא שהמתווה שיופעל באותו תאריך – אכן מציאותי".

הופעה של אברהם פריד וישי ריבו

"עוד היא אמרה: צריך לחשוב על אולמות גדולים במיוחד, בעלי מספר פתחים, כמו בנייני האומה". יו"ר הוועדה קראה למשרד התרבות למצוא פתרון להענקת פיצוי על אובדן-הכנסות גם לאולמות תרבות ברשויות המקומיות, שאינן נתמכים ע"י המדינה".

לדברי ראש מטה שר התרבות, גיא גוטמן: "עד היום אושרו על ידי משרד התרבות, 187 מתחמים פתוחים להופעות עד 500 איש, ו-12 מתחמים נוספים מעל 500 עד כאלף איש, שאושרו ע"י משרד הבריאות".

"מתווה זה מופעל במהירות, והאישור להופעה מתקבל במהירות - בתוך כיממה. באולמות סגורים אנו ממתינים לפתיחה בשבוע הבא ב-70% תפוסה. אנו בתיאום עם מפיקים פרטיים ופורום מוסדות התרבות והאומנות, ולדעתנו מתווה שכזה לאולמות סגורים אכן ייתן מענה".

לסיום הוסיף, "לגבי פיצוי על אובדן הכנסות, הוחלט כי רק מוסדות נתמכים על ידי המשרד יקבלו פיצוי, בגלל הגדרות החוק. הוא שלל התכנות של הענקת פיצוי בגלל אובדן הכנסות, למוסדות פרטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר