בהצהרה מיוחדת • צפו

גנץ לנתניהו: "אחרי 100 ימים של הסתרה, תשתף פעולה"

בצל המשבר הפוליטי והחשש מהליכה לבחירות. שר הביטחון בני גנץ מסר הצהרה לתקשורת וקרא לנתניהו: "אם פניך לשיתו"פ למען אזרחי ישראל - ידי מושטת, אם פניך לתרגילים - אני לא פה" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ, הערב (צילום: אלעד מלכה. וידאו: ערוץ כנסת)

בצל המשבר הפוליטי והחשש מהליכה לבחירות. שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ מוסר בשעה זו (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת, באולם נגב בכנסת.

על אף שאנשיו של גנץ הצהירו בתחילה, כי כתבים יורשו להיכנס ולשאול שאלות, גנץ חזרו בו והכתבים נאלצו לשלוח שאלות לפני פתיחת ההצהרה של גנץ.

"אתם כבר מכירים אותי היטב, שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. 100 ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לשוולחן הממשלה להבין שפניי לשותפות שידיי הושטו לשיתוף פעולה וליבי פתוח לדאגה אחת בלבד - לביטחונם ופרנסתם של אזרחי ישראל".

"100 ימים שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד, 100 הימים הסתיימו מכיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות ולא התכתשות פנימית לא אאפשר זאת עוד כי ככה הורסים ולא בונים ככה עושים פריימריז ולא משרתים את הציבור".

"בחוץ משתוללת סערת ענק, שכמוה לא הייתה ככל הנראה מקום המדינה, אלפי שכירים ועצמאיים חיים בחשש ובמתח עצום מהרגש שפה הכספומט יראה להם 0 שקלים למשיכה ולא יהיה להם מה לאכול".

"בשעה כזו אני לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. מי שמאיים ומדבר על בחירות לא מאיים עליי, הוא מאיים על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע".
עוד הוסיף גנץ, "נכנסתי לממשלה כדי לטפל במציאותם ובעתידם של אזרחי ישראל. יחד עם זאת, לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמקוטריה. לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים".
"כשר הבטחון", הוסיף גנץ, "אשמור על ביטחון המדינה מבחוץ, ומבפנים אדאג שאף אחד לא ירים את ידו על שלטון החוק. רציתי לקדם את נושא הפיוס הלאומי".
"הביטוי 'פיוס לאומי'", אמר גנץ בכאב: "הפך ללעג, לזלזול ולבדיחה כאילו היה מילה גסה. כאילו שנגזר עלינו לשנוא אחד את השני ולהתמודד עם אלימות מילולית איומה לל נבחרי הציבור נגד שומרי הסף".
"אני חוזר ואומר, נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל, ידי נשארת מושטת. אם פניך לתרגילים או פגיעה חלילה בשלטון החוק - אני אמנע זאת".
"פרק 100 הימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות. אין אדם אחד מימין או משמאל שיאמין שאני פועל לטובת עצמי. לצערי, רבים חושבים שלא טובת האזרחים עומדת ראשונה לנגד עיניך".

נתניהו הגיב לגנץ ואמר: "שוחחתי היום עם הנשיא פוטין ודיברתי איתו על סוריה ועל הבטחת חופש הפעולה של חיל האוויר במרחב. זה חשוב מאוד לביטחון ישראל. אחר כך דיברתי עם יועצים כלכליים כיצד להביא עוד סיוע ועוד כסף ומענקים לאזרחי ישראל. זה חשוב מאוד. אחר כך החלטתי כיצד להעביר את ההחלטה שנעביר עכשיו כדי להבטיח שלא יהיו בחירות כי זה חשוב לעתיד ולהווה של מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף ואמר: "זה קשה מאוד לעשות את זה כשמתוך הממשלה תוקפים את ראש הממשלה. אני לא זוכר שמאז הקמת הממשלה דיברתי על בני גנץ במונחים כאלה. אני לא שומע פעם אחת שמפסיקים את ההתקפות הבלתי פוסקות עליי ועל הליכוד מתוך הממשלה".

"אבל אני חושב שמה שצריך עכשיו זה לשלב ידיים מול האתגרים והמשימות שלנו. זה מה שאני עושה כל חיי למען המדינה שלנו למרות התקפות בלתי פוסקות מהתקשורת ומיריבים פוליטיים, גם מתוך הממשלה. אני חושב שעכשיו צריך לעשות את מה שחשוב לאזרחי ישראל ולמדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר