בצל ההסכם

דיווח: המוסד תומך במכירת נשק לאמירויות

דיווחים על מחלוקת בין משרד ראה"מ והמוסד לבין משרד הביטחון בנוגע למכירת נשק מתקדם בסיווג גבוה לידי איחוד האמירויות. במשרד הביטחון חוששים מידיים עוינות (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
F-35 (צילום: שאטרסטוק)

לאחר הדיווחים שהוכחשו על עסקת נשק מתקדם בין ארה"ב לאיחוד האמירויות, על פי דיווחים ב'ידיעות אחרונות', המוסד דווקא לוחץ לאשר עסקה כזו ולאפשר את מכירת מטוס ה-F-35 לאיחוד האמירויות. במשרד הביטחון לעומת זאת מתנגדים למכירת חלק מאמצעי הלחימה מחשש שהידע יזלוג למדינות אויב.

לא מדובר במשהו חדש, המגעים מתחת לשולחן בין ישראל לאיחוד האמירויות קיימים כבר שנים ועל פי הדיווח כבר יותר משנתיים בלשכת ראה"מ ובמוסד דוחקים במשרד הביטחון לאשר את מכירת הציוד המתקדם לאיחוד האמירויות.

איחוד האמירויות נמצאת היום במעמד של מדינה "מיוחדת" שמותר למכור לה נשק אך לא נשק מתקדם בסיווג גבוה, בפועל, כבר שמונה שנים ישראל מוכרת נשק לאיחוד האמירויות דבר שהחל לאחר חיסולו של אל מבחוח בדובאי, כחלק מהפיצוי שהוצע לאיחוד האמירויות על הנזק שנגרם להם ולצורך שיקום היחסים.

במשרד הביטחון חוששים ולא מבלי סיבה, כי מכירת ציוד ברמת סיווג גבוהה במיוחד למדינות המפרץ יכולה לבסוף להביא את הידע לידיים עוינות דוגמת האיראנים שישלמו כל הון כדי לשים את ידיהם על ציוד מתקדם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "שקר וכזב. אף בקשה כזאת לא הגיעה לראש הממשלה בשנים האחרונות ולו הייתה מוצגת בפניו בקשה מסוג זה ראש הממשלה לא היה מאשר אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר