סכנת הקורונה

לפיד: "אפילו הרב עובדיה אמר שלא חייבים לנסוע לאומן"

עמדתו המורכבת של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל באשר לנסיעה לציונו של רבי נחמן מברסלב שבאומן, לראש השנה, שימשה את יו"ר מפלגת יש עתיד ביחס לסכנת הקורונה במקום כעת (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לפיד (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, מצטט היום (שלישי) את מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, בהתייחסות לאיסור הטיסה, לראש השנה, לציונו של רבי נחמן ברסלב באומן שבאוקראינה, בשל סכנת הקורונה.

תחילה אמר לפיד, בראיון ב'רדיו ללא הפסקה', כי אם הוא היה האחראי לנושא הטיפול בקורונה, לא היה נותן לאנשים לנסוע עכשיו לאומן, "כי זאת תהיה חגיגת הדבקה".

"אלו לא הגבלות על דת", הסביר יו"ר מפלגת יש עתיד. "זה לשמור על הבריאות של אנשים. אין אדם במדינה שחושב שזה רעיון טוב שאלפי חרדים יסעו לאומן לרקוד צפופים בלי מסכות".

כשנשאל מדוע תיאסר הטיסה לאומן, בעוד בישראל מתקיימות הפגנות מחאה כל שבוע בהשתתפות אלפים, ענה לפיד: "הפגנה היא זכות יסוד, ובינתיים אין שום הידבקויות בהפגנות".

דבריו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל על הנסיעות לאומן (צילום: 'דר וסוחרת')

"אפילו הרב עובדיה יוסף אמר בזמנו שלא חייבים לנסוע בחגים. אני לא אומר לדתיים איך להיות דתיים. שיהיו דתיים איך שהם רוצים. אבל לנסוע במיוחד למקום ממדינה אדומה למדינה אדומה במטוסים צפופים, לעמוד שם ולרקוד? יש מחלה שקוראים לה קורונה וצריך להישמע לכללים", סיים לפיד.

לדבריו הגיב יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, שכתב: "דוקטרינת לפיד: כן להפגנות המוניות ואנרכיסטיות, לא למימוש האמונה של אלפי יהודים שנוהגים להגיע לאומן כדי להתפלל. זה כל ההבדל בינינו: שנאה מול אהבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר