חשבונות פייק ברשתות

מומחה הסייבר ועו"ד - בעקבות המתחזה לגרש"ב סורוצקין

מי מפעיל את חשבון הפייק "הרב שלום בער סורוצקין" בטוויטר? מומחה הסייבר רפאל וייצמן, הבעלים של חברת 'ארמור' לצד פרקליט הצמרת עו"ד עמית חדד - בעקבות המתחזה המסתורי (חרדים ברשת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרש"ב סורוצקין והפייקים ברשת (צילום: באדיבות המצלם)

חשיפת 'כיכר השבת': מזה תקופה ארוכה שגולשי הרשתות החברתיות מנסים להבין מי אחראי לחשבונות הפייק, על שמם של אישי ציבור, ראשי ישיבות ומפורסמים, הובלט שבהם הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש מוסדות "עטרת שלמה".

החשבונות, שנפתחו לפני מספר שנים, הפכו לפעילים מאוד ואף הצליחו להטעות בעבר כמה אנשי תקשורת מהמגזר הכללי שחשבו כי מדובר בחשבונות אמיתיים.

חשבון הטוויטר על שמו של הגרש"ב סורוצקין הצליח להוציא רבים מתלמידי ראש ישיבת 'עטרת שלמה' משלוותם. תמונת הפרופיל היא של הרב סורוצקין המופיעה לצד שמו המלא של ראש הישיבה.

הציוצים המתחזים

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים חלה התפתחות משמעותית בניסיונות לאתר את הצייצן המתחזה ויתכן כי זהותו תיחשף בקרוב.

מקורבי הרב סורוצקין שכרו את שירותיו של מומחה הסייבר רפאל וייצמן, הבעלים של חברת ארמור, לטיפול במשבר.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין הורה לבא כוחו, פרקליט הצמרת עו"ד עמית חדד, להגיש תלונה רשמית במשטרה נגד התחזות והוצאת שם רע.

עורך הדין עמית חדד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"בחורים מהישיבה ביקשו ממני לנסוע למירון, אמרתי שיחשבו שיש כל כך הרבה אנשים במירון עד הישיבה... אז הם כאילו במירון... ענה לי בחור, במחילה מכבוד ראש הישיבה, תחשוב שהישיבה שלנו כל כך גדולה שיש בחורים עד מירון... אז אנחנו במירון. נצחוני בני", נכתב באחד הציוצים של המתחזה.

כמו ציוץ זה, גם יתר הציוצים באו לצייר את ראש ישיבת 'עטרת שלמה', כדמות ביזארית העוסקת בהתלהבות בהנהגה רוחנית ליטאית של עולם הישיבות.

חשבון הפייק, כך נראה, מבקש להלעיג את דמותו של הגרש"ב סורוצקין, ולציירו כמי שמפעיל חשבון ברשתות החברתיות זאת לצד פרסום דברים המבזים את ראש הישיבה.

יצוין כי טוויטר מאפשרת לפייקים להתנהל בטוויטר כל עוד הפייק מצהיר על עצמו שהוא פייק אך אם בעל השם המקורי מתלונן על התחזות, הרי שבדרך החברה מוחקת את החשבון המתחזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר