החשש מהנגיף

ההצעה של ראש עיריית אומן: בין 300 ל-500 חסידים ורבנים

בצל הסערה סביב הגעת חסידי ברסלב לאומן, לשהות בימי ראש השנה במחיצת ציון רבי נחמן מברסלב, ראש עיריית אומן, מציג מתווה חדש ומדגיש כי שנה הבאה יקבלו את כולם (עולם)

חסידים באומן. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בצל הסערה סביב הגעת חסידי ברסלב לאומן, לשהות בימי ראש השנה במחיצת ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א, ראש עיריית אומן, מציג מתווה משלו.

בשיחה שקיים ראש העיר של אומן אלכסנדר ציברי עם חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), הוא הביע את חששו מפני הכניסה ההמונית לעיר וציין כי מסקר שהוא ערך בקרב תושבי העיר, 94% מתנגדים לכניסת החסידים לעיר השנה. בנוסף, הוא הביע חשש מפני כניסת חסידים מקונקשנים ממדינות ירוקות.

לדבריו, כרגע יש באומן רק 14 מיטות לחולי קורונה ונכון להיום 9 מהן תפוסות וכל גורמי הרפואה ובריאות הציבור באומן אומרים שהם לא יעמדו בלחץ במידה ויתגלו במקום חולים נוספים.

עוד הוא סיפר לחה"כ מלינובסקי כי עד כה רק בן אדם אחד בלבד באומן נפטר מקורונה והוא היה חסיד, שחלה שם והם היו צריכים להוציא אותו מהמקום עם משטרה בשעות הצהריים, ובערב הוא נפטר ומדינת ישראל הייתה צריכה לארגן טיסת צ'רטר כדי להחזיר את הגופה ואת הנדבקים לארץ.

לדבריו, מחר ממשלת אוקראינה תתכנס ותבטל טיסות משבעים מדינות - ביניהן ישראל.

מבחינתו, הוא מוכן למתווה מצומצם, לפיו בין 300 ל-500 חסידים ורבנים יכנסו לאומן - אבל רק אם ישמרו על ההנחיות.

כדי לשלול טענות לאנטישמיות הוא מציין כי גם כשהיו חגים נוצריים כמו הפסחא, הם לא הלכו לכנסיות כי הוא סגר אותן אך ורק מתוך דאגה לבריאות הציבור.

בשנה הבאה, הוא הדגיש, הם ישמחו לקבל את כל מי שיגיע, אבל כעת הם לא ערוכים ומאוד מודאגים שהעיר פשוט תקרוס ולא תעמוד בזה.

מוקדם יותר היום נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע כי הוא נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגביל את מספר הישראלים המורשים להגיע באומן. "לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה החלטה להגביל את העלייה החסידית לרגל לאומן כדי לחגוג את ראש השנה" - כך נמסר מלשכת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

נשיא אוקראינה הוסיף כי "העולם חווה עלייה בתחלואה בקורונה. ממשלת אוקראינה מפתחת תקנות שיאסרו כניסה לאוקראינה של אזרחים זרים המגיעים ממדינות אדומות - וזאת למשך 30 יום". יצוין כי ישראל מוגדרת מדינה אדומה.

בהודעה רשמית מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שיגר בשבוע שעבר מכתב לנשיא אוקראינה בו דרש ממנו לאסור את את התפילות בימי ראש השנה באומן, אותם כינה "חגיגות".

בפגישה שקיים היום נשיא אוקראינה עם רבנים במדינה הוא ביקש מהם להעביר את המסר כי בכל שנה הם מקבלים בכבוד את עשרות אלפי החסידים אך השנה עקב התחלואה לא יוכלו לאפשר שכזאת כמות של חסידים תגיע לאומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר